FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
När man inte har mycket att göra så satt jag och funderade på vilka domäner som tar upp mäst brandbred.
men jag letade runt lite och hittade inget bra svar på det hela så nu hoppas jag att non här vet!. Det jag vill veta är hur mkt trafik de olika sidorna tar. och om det finns plug-in eller om det står någon stans? Jag kör: Win2003 (IIS) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I loggfilerna står ju allt... Finns många bra loganalys-program.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Appropå detta, är det nån som vet hur Kia / Red Sheriff m.fl mäter igentligen? Jag har inte riktigt hittat några vettiga jämförelser med tex awstats/webalizer? Jag vet ju bara hur det ser ut på min egen webplats.. och där rapporterar juh webalizer rätt så "glad" statistik om man säger så.
För att mäta ren bandbredd kör jag förövrigt mrtg + ucd-snmpd EDIT: uj, såg att första postarn körde Winbugs.. det finns väl snmpd där oxo om jag inte minns fel.. det heter nåt lustigt felaktigt i stil med "övervakningstjänst" eller så.. sen så finns mrtg för windows också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilka win32 program är att föredra för att analysera logg-filer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
eh inte ens kollat på programen, bestämmde mig att utveckla eget system till mitt webhotell samt andra tjänster så får man exakt som man vill ha det!
/ Johan H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|