Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ipnr kolas av google?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-17, 02:16 #1
lenny46 lenny46 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
lenny46 lenny46 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Hej
Lite konstig fråga kanske men ändå.Jag bygger ett sajt och bloggnätverk med inlänkar från flera bloggar mm till en sk huvudsajt,alla är relevanta i ämnet.Då undrar jag google ser ip nummer och ex om allt detta ligger på samma webhotel så blir väl sk avsändarens ip nr samma från alla bloggar och sajter?Men nu har jag gjort en massa bloggar och de ligger på min dator om jag fattat det rätt eller ligger de nånstans på wordpressserver någonstans?Om de ligger på min dator då ändras ip nummert om jag flyttar runt ex polarens lägenhet idag,internetcafe imorgon osv.Vilket ip nummer ser då google?Bara nyfiken för det måste vara bättre att olika bloggar har olika ipnr vid inlänkning så google inte tror att det samma företag/person som har allt?Eller är jag rent ute och snurrar?förmodligen haha
lenny46 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-17, 10:45 #2
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by lenny46@Jul 17 2008, 02:16
Hej
Lite konstig fråga kanske men ändå.Jag bygger ett sajt och bloggnätverk med inlänkar från flera bloggar mm till en sk huvudsajt,alla är relevanta i ämnet.Då undrar jag google ser ip nummer och ex om allt detta ligger på samma webhotel så blir väl sk avsändarens ip nr samma från alla bloggar och sajter?Men nu har jag gjort en massa bloggar och de ligger på min dator om jag fattat det rätt eller ligger de nånstans på wordpressserver någonstans?Om de ligger på min dator då ändras ip nummert om jag flyttar runt ex polarens lägenhet idag,internetcafe imorgon osv.Vilket ip nummer ser då google?Bara nyfiken för det måste vara bättre att olika bloggar har olika ipnr vid inlänkning så google inte tror att det samma företag/person som har allt?Eller är jag rent ute och snurrar?förmodligen haha
Om dina bloggar ligger på Wordpress server så har det inget att göra med din personliga IP-adress. Då tillhör IP-adressen/-adresserna Wordpress server.
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-17, 16:36 #3
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
Lite off-topic, men Lenny; se gärna till att göra lite radbrytningar så din text blir lite lättare att läsa.
Mellanslag efter punkt, frågetecken samt kommatecken tillhör och god kytym.

Jonas
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017