FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Några av de som använder Binero här kan säkerligen hjälpa mig ganska lätt med detta simpla problem då de inte fått upp sina guider än. Vad behöver man göra för att få flera domäner att fungera på kontot? Jag har gjort följande:
1) Sett till att domänen är kopplat till kontot 2) Valt "Lägg till domän" eller vad det nu står Behöver man göra något mer än detta? En mapp skapades för domänen, borde den inte pekas dit direkt då? Domänadressen fungerar inte nu men däremot så går domän.server.kontrollpanelen.se alldeles utmärkt att använda.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har grejat med detta själv, tror de dröjer ett litet tag innan de fungerar. Annars ska du ha gjort helt rätt. Om de inte fungerar efter några timmar kan du alltid maila binero eller använda deras live-support som dom har nu och fråga. Åtminstone jag brukar få svar ganska snabbt.
MVH Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du DNS-konto eller/och webbhotell?
Peka om domänen i exempelvis domänhanteraren (om .SE) till ns1.binero.se och ns2.binero.se Gå till DNS-hantering och lägg till domänen. Har du webbhotell pekas domänen automatiskt till ditt konto (web02393) Gå till kontrollpanel -> Domäninställningar -> Lägg till domännamn Gå sedan tillbaka till kontrollpanel -> Klicka på domänen -> Skapa FTP-konto |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Har man otur kan en ompekbning dröja 24-48 timmar.
Sen kan gamla adressen ligga kvar i webbläsaren cache, testa att tömma den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har webbhotell och domänen är kopplad till kontot så namnservrarna ska stämma per automatik (kollade nyss på IIS och de är rätt).
Behöver jag verkligen skapa ett separat FTP-konto för varje ny domän? Visst kan det dröja ett par dygn i värsta fall men så brukar inte vara fallet med .se-domäner och svenska webbhotell. Då brukar ändringarna slå igenom i princip direkt, åtminstone är det min erfarenhet. Har testat att tömma cache och även testat ett par olika webbläsare.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja flera dygn brukar det ju inte ta, 3 timmar högsta jag varit med om.
Citat:
Du kan ju bara testa att göra som jag sa så får du se det fungerar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Binero trodde på att ompekningen dröjer. Jag kommer dock till Bineros parkeringssida via domänen och isf har den väl redan gått igenom?
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Daniel, glömde nämna att jag prövade att skapa ett eget FTP-konto till den nya domänen men det gjorde ingen skillnad. Tror jag får vänta någon dag och se vad som händer helt enkelt.
![]() |
Svara |
|
|