FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Protestsajten brev som brev lanserades under morgonen och vill likställa elektroniska brev med traditionella.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är meningen med en site med samma sak som http://stoppafralagen.nu på? Räcker det inte med en namninsamling?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser två stora skillnader.
1) brevsombrev vill likställa e-post med traditionella brev 2) namninsamligen är främst elektronisk på brev som brev
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har också skrivit på även om jag i och för sig tycker att man bör uppmärksamma att ett mail snarare är ett vykort än ett kuverterat brev. Även om brevhemligheten fortfarande gäller gör den liknelsen mer rättvisa åt situationen och kan ge vanligt folk en bättre bild av vikten av att aktivt skydda sin mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Toppen! Bra initiativ.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Företrädarna för FRA tjatar om att nu blir lagen "teknik-neutral". Det innebär väl att dom i princip ska ha rätt att öppna även "vanliga" brev? eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kanske dags att gå över till vanliga brev igen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lagen har gått igenom, men det kommer en tilläggspropostition i höst från regeringen som det skall röstas om.
Så helt kört är det inte än för denna mandatperiod. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Problemet är ju att S vill ha igenom samma lag, men med några få ändringar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|