FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hade webbpaket hos binero men sa upp det och har mitt domännamn där också.
Har mitt domännamn riktat mot annan server partner. Men idag när webbpaketet sades upp så fimpade de min domän också genom att rikta om den. Möts man av ett fint Avstängs konto medelande. Kod:
Avstängt konto Sidan du försöker nå är för tillfället avstängd. Om du är innehavaren av sidan, vänligen kontakta Binero AB för att lösa problemet. Varför är sidan avstängd? Orsaken till avstängningen kan variera, sidan kan ha stängts av på grund av att sidan har blivit hackad, en faktura har missats att betala, sidan tar för mycket resurser. Vi har som rutin att alltid kontakta ägaren när en sida stängs av, men ibland så kan vi inte alltid få tag i den ansvariga, vi ber därför dig som ägare att omgående kontakta oss om du ej fått tillbördig information från oss. Antar att deras ip tele bråkade en del då jag knappt hörde vad han sa med allt eko ljud. Men han tyckte jag skulle gå in på iis sida och ändra då de inte styrde de sa han, loggat in på binero nu och ändrat name servrarna men tar en del tid innan de slår igenom. Men är det standard att slå om domännamn som för de första inte ens är riktat mot den tjänsten man säger upp? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter märkligt... IP-tele verkar vara ganska värdelöst till telefonväxlar fortfarande med tanke på allt krångel på diverse håll....
Binero borde kanske se över sina svenskakunskaper lite dock. Det roligaste var "men ibland så kan vi inte alltid". Ibland så kan dom inte alltid? =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lite OT men jag tycker också att företagen runt om i Sverige borde fimpa IP-telefonin om de vill fortsätta framstå som professionella. Jag har varit med om det alltför många gånger, särskilt med webbhotell och det ger inte ett särskilt bra intryck.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är Phonera (Rixtelecom) som har problem nu igen med sin ip tele.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du inte längre är kund hos dem så väljer de förstås helt själva vad deras namnservrar ska svara om någon ställer frågor om din domän. Det är ju i alla fall bättre än att de slutar svara helt och hållet.
Vi gör inte så utan fortsätter svara på samma sätt som tidigare, men vi skulle inte heller tillåta några ändringar i DNS av någon som inte är kund. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ögnade igenom lite väl snabbt sist och såg inte att du även hade domänen hos Binero. Som Emil skrev så väljer de själva vart de pekar domänen när du inte längre har kvar ditt webbhotell hos dom. Däremot så kanske de kunde ha valt ett annat felmeddelande.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men nu var väl fallet att domänen använde dns-tjänsten (som är gratis) bara det att kontot var samma som det som sades upp?
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror väl på hur han hanterade sin domän, antingen kan man använda deras dnstjänst som är gratis och inte kräver ett konto eller så kan man binda domänen till kontot och det är det jag antar att han gjort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hade inte domänen riktad mot webpaketet utan som sagt så var de riktat mot ett annat hotell.
Jag gick in och sa upp hostingpaketet men inte att de skulle ändra domäninställningarna. Då dns hanteringen är separat och inte bunden till hostingdelen. Olustigt, men ingen direkt skada skedd men som sagt olustigt. Kan mycke väl vara så att de sker per automatik när domän och hosting hanteras av samma konto att fimpar man ena tjänsten så nollar det den andra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De slog på det direkt, men DNS-inställningarna var borta, allting gick till deras redirect-servrar. Jag hade dessutom externa leverantörer (Hosted Exchange och Gmail Apps) för epost, och alla MX-inställningar var naturligtvis också borta. När jag påpekar detta så får jag ett svar om att att jag inte kan komma åt sajten beror på DNS-cachen på min dator. Eh, hallå? Jag skriver ju vad jag ser på deras kontrollpanel, vem snackade om vad jag kan komma åt FRÅN min dator? Jag har inte snackat skit om Binero hittills, varken med kollegor eller på forum, men nu började tröttna rejält. Jag har ett annat ärende där som handlar om statistikloggar och cronjobben som inte körs sedan 14/8. "Det var strul med FreeBSD på VMWare, VMWare hade inget stöd för FreeBSD" fick jag veta. Ja, det är MITT problem, eller hur? Det "fixades" för två dagar sen, säger dem. Avsaknaden av mina backupfiler säger motsatsen. Att sköta ärenden blev heltidsjobb för mig, jag måste gå in och kolla vad de har för ursäkt varje gång, i stället för ett "Fixat och klart"(på riktigt)- eller "pga. strul med servern så flyttade vi ditt konto till en annan server, dina DNS-inställningar för den gamla servern ändrades per automatik så att dina A-records perkar mot den nya servern nu"-meddelande. Ett stort SUCK alltså. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|