Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Stänga av webbpaket så styrs domänen om samtidigt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-01, 17:21 #1
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaUs avatar

Hade webbpaket hos binero men sa upp det och har mitt domännamn där också.
Har mitt domännamn riktat mot annan server partner.

Men idag när webbpaketet sades upp så fimpade de min domän också genom att rikta om den.
Möts man av ett fint Avstängs konto medelande.

Kod:
Avstängt konto

Sidan du försöker nå är för tillfället avstängd.
Om du är innehavaren av sidan, vänligen kontakta Binero AB för att lösa problemet.

Varför är sidan avstängd?
Orsaken till avstängningen kan variera, sidan kan ha stängts av på grund av att sidan har blivit hackad, en faktura har missats att betala, sidan tar för mycket resurser.
Vi har som rutin att alltid kontakta ägaren när en sida stängs av, men ibland så kan vi inte alltid få tag i den ansvariga, vi ber därför dig som ägare att omgående kontakta oss om du ej fått tillbördig information från oss.
Ringde direkt när jag såg detta men möttes av måttligt ointresserad person på andra sidan.
Antar att deras ip tele bråkade en del då jag knappt hörde vad han sa med allt eko ljud.

Men han tyckte jag skulle gå in på iis sida och ändra då de inte styrde de sa han, loggat in på binero nu och ändrat name servrarna men tar en del tid innan de slår igenom.

Men är det standard att slå om domännamn som för de första inte ens är riktat mot den tjänsten man säger upp?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-01, 17:28 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Det låter märkligt... IP-tele verkar vara ganska värdelöst till telefonväxlar fortfarande med tanke på allt krångel på diverse håll....

Binero borde kanske se över sina svenskakunskaper lite dock. Det roligaste var "men ibland så kan vi inte alltid". Ibland så kan dom inte alltid? =)
Oläst 2008-07-01, 18:10 #3
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Lite OT men jag tycker också att företagen runt om i Sverige borde fimpa IP-telefonin om de vill fortsätta framstå som professionella. Jag har varit med om det alltför många gånger, särskilt med webbhotell och det ger inte ett särskilt bra intryck.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-01, 18:11 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Är Phonera (Rixtelecom) som har problem nu igen med sin ip tele.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-03, 11:16 #5
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Om du inte längre är kund hos dem så väljer de förstås helt själva vad deras namnservrar ska svara om någon ställer frågor om din domän. Det är ju i alla fall bättre än att de slutar svara helt och hållet.

Vi gör inte så utan fortsätter svara på samma sätt som tidigare, men vi skulle inte heller tillåta några ändringar i DNS av någon som inte är kund.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-03, 14:16 #6
Supermoderator

Supermoderator

Ögnade igenom lite väl snabbt sist och såg inte att du även hade domänen hos Binero. Som Emil skrev så väljer de själva vart de pekar domänen när du inte längre har kvar ditt webbhotell hos dom. Däremot så kanske de kunde ha valt ett annat felmeddelande.
Oläst 2008-07-03, 14:26 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Men nu var väl fallet att domänen använde dns-tjänsten (som är gratis) bara det att kontot var samma som det som sades upp?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-03, 15:35 #8
htiawes avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Det beror väl på hur han hanterade sin domän, antingen kan man använda deras dnstjänst som är gratis och inte kräver ett konto eller så kan man binda domänen till kontot och det är det jag antar att han gjort.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-03, 15:51 #9
BarateaUs avatar

BarateaUs avatar

Jag hade inte domänen riktad mot webpaketet utan som sagt så var de riktat mot ett annat hotell.
Jag gick in och sa upp hostingpaketet men inte att de skulle ändra domäninställningarna.

Då dns hanteringen är separat och inte bunden till hostingdelen.
Olustigt, men ingen direkt skada skedd men som sagt olustigt.

Kan mycke väl vara så att de sker per automatik när domän och hosting hanteras av samma konto att fimpar man ena tjänsten så nollar det den andra?
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-21, 13:58 #10
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by BarateaU@Jul 3 2008, 14:51
Kan mycke väl vara så att de sker per automatik när domän och hosting hanteras av samma konto att fimpar man ena tjänsten så nollar det den andra?
Samma sak hände mig igår. Pga. av en 5 månader gammal(!) uppsägning så hade mitt konto stängts av per automatik.

De slog på det direkt, men DNS-inställningarna var borta, allting gick till deras redirect-servrar. Jag hade dessutom externa leverantörer (Hosted Exchange och Gmail Apps) för epost, och alla MX-inställningar var naturligtvis också borta.

När jag påpekar detta så får jag ett svar om att att jag inte kan komma åt sajten beror på DNS-cachen på min dator.

Eh, hallå? Jag skriver ju vad jag ser på deras kontrollpanel, vem snackade om vad jag kan komma åt FRÅN min dator?

Jag har inte snackat skit om Binero hittills, varken med kollegor eller på forum, men nu började tröttna rejält. Jag har ett annat ärende där som handlar om statistikloggar och cronjobben som inte körs sedan 14/8. "Det var strul med FreeBSD på VMWare, VMWare hade inget stöd för FreeBSD" fick jag veta. Ja, det är MITT problem, eller hur?

Det "fixades" för två dagar sen, säger dem. Avsaknaden av mina backupfiler säger motsatsen. Att sköta ärenden blev heltidsjobb för mig, jag måste gå in och kolla vad de har för ursäkt varje gång, i stället för ett "Fixat och klart"(på riktigt)- eller "pga. strul med servern så flyttade vi ditt konto till en annan server, dina DNS-inställningar för den gamla servern ändrades per automatik så att dina A-records perkar mot den nya servern nu"-meddelande.

Ett stort SUCK alltså.
theflowmachine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017