FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle vilja att användarna för en site jag arbetar med ska kunna importera sina kontakter från Gmail, Hotmail, Outlook, Thunderbird etc. Googlar man lite på det hittar man mängder av PHP-script som påstår sig kunna göra det för en kostnad på några tiotals dollar. Alla verkar dock vara bluff. Vilka tillhandahåller ett sådant script, helst i PHP? Snyggast vore det om scriptet både kan parsa en CSV-fil eller logga in med användarens användarnamn + lösenord och fiska upp det den vägen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du glömde tala om vilken du köpte
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag köpte MSN (hotmail) scriptet, den importerar alla kontakter dvs. Den kan importera alla som har en epost som slutar med @hotmail.com, @live.se, @msn.se och dem där MSN har. Det ingick även ett havlårs update i priset!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tillverkaren heter Microsoft. Det finns här:
http://dev.live.com/contacts/default.aspx Det kostar inte ett öre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det där är bara ett API + något javascript-lull-lull vad jag kan se. Jag letar efter en färdig produkt som dessutom klarar minst alla de andra webbmail:arna/programmen som jag nämnde.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det innehåller allt du behöver för att kunna importera från Live. Alla system har sina API:er, det där är alltid en bra början.
Hur importeringen än går till så måste det ändå anpassas för ditt system. Tyvärr så finns ingen do it all-knapp som automagiskt importerar allt till alla system. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
You've got PM! ![]() |
||