Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Countries i ModLogAn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-06, 14:34 #1
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
Hoppas någon kan hjälpa mig med följande mysterium;

Jag har en webbsida, www.testvinnare.se som är helt på svenska. Som annonsering använder jag Google adwords med inställningen att mina annonser endast skall visa för de som söker i Sverige på svenska.

Trots detta visar statistiken hos mitt webbhotell att andelen besökare från US Commercial är cirka 50%. ModLogAn har tagit bort dokumentationen från sin sida så jag kan inte få någon vidare beskrivning av vad "Country" eller "US Commercial" innebär, dvs om det är användaren som sitter i USA eller vad det egentligen innebär.

Nu är jag lite orolig att jag sitter och betalar pengar för att få en massa träffar som inte är relevanta för mig...
reinejohansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-06, 15:11 #2
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Utan att jag känner till ditt webhotell eller dess statistik kan jag säga att US Commercial med största sannolikhet betyder att besökarens hostname har TLD .com, (t.ex. har de flesta av Telias kunder hostnames som slutar på telia.com).

Ett bättre sätt än att analysera TLD är att kontrollera IP-adressen mot en databas med IP<>land. Du kan t.ex. hitta en sådan på www.ip2nation.com
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-06, 15:13 #3
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Nu vet jag inte vad ditt webbhotell har för statistikprogram, men på mitt hotell (som använder Webalizer) så identifieras t.ex. en surfare som surfar med Telia (rätt många gör det ) som en "dynamisk-ip.telia.com". Det innebär att Webalizer tycker att de är "US Commercial". Den statistiken är alltså inte mycket att lite på. För att få landet korrekt identifierat måste du använda någon annan (ofta mer avancerad, dyrare) lösning.

Kanske kan du implementera något eget med hjälp av http://www.hostip.info/ ?


Uppdatering: Hmm, Per och jag verkar ha samma uppfattning, han pushar för sin lösning ip2nation, och jag för hostip.info (som inte är min!). HostIP klarar även staden men är fortfarande lite dålig på de svenska
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-06, 15:21 #4
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
reinejohansson reinejohansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 26
Tack för era svar!

Jag känner mig lugnad av detta och har nog inte behov av noggrannare analysverktyg i nuläget.

Mvh, Reine
reinejohansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017