FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tänkte köpa en ny bänkdiskmaskin. Jag gissar på att 95 % av WN´s medlemmar utgör singel- eller parhushåll, så alla här bör vara experter på bänkdiskmaskiner.
![]() Maskinen får vara max 540 mm bred (otur, eftersom 550 mm verkar vara standard). Jag vill även ha en maskin som diskar rent, även om den smutsiga disken har fått stå och torka in i en dag eller två. Alla tips mottages tacksamt. Även tips om vad man bör tänka på när man köper en sådan maskin. Har så klart googlat, men det är en djungel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar den här: Electrolux Bänkdiskmaskin ESF 2420 nu är den visseligen 545mm bred. Men den är expert på att få bort intorkade matrester. Den har miljöprogram för när man haft fest och det inte hunnit torka in =), tar en halvtimme så är disken ren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag skulle köpa en (dyrare) Electrolus så proppsade säljaren på att ta en (billigare) Bosch istället. Enligt honom håller den längre då den är klädd i rostfritt inuti. Nu sålde jag maskinen efter ett år då jag bytte lägenhet men den var riktigt bra iallafall... Bättre än den nya Siemens "stora" diskmaskin jag har i dag.
Så jag tipsar om Bosch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hade en Bosch bänkdisk för ett bra antal år sen. Diskade bra och hade stor kapacitet, men det var något fel på på fyllningen av vatten som gjorde att den hängde sig i programmet. För svagt tryck i ledningen kunde utlösa detta. Nu kör jag Husqvarna golv istället, större men mer rygknäckande när man ska lasta i och ur. När/om vi bygger om köket ska den byggas in på lagom plockhöjd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag var inte så nöjd med Elektrolux bänkdiskmaskin. Svårt att få rent med den. Testa Borch, den verkar bra.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|