FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hittade en sajt som säljer dokument; juridiska avtal m m som heter webbdokument . se.
Efter lite mera eftersökning ser jag att sajten är nästan identisk med documentguiden . se och trodde först att någon hade gjort en kopia av sajten, rakt av. Efter lite navigering slogs jag av att firmanamnet inte står någonstans. Endast ett ynka kontaktformulär. Dock vid kortbetalsidorna hittar man Firmanamnet kopehandlingar . se som länkar till hemsidan "natmaklarna . se". Nu börjar det bli riktigt rörigt. Men frågan är; när man säljer en vara eller tjänst på nätet; är det inte lag på att man skall kunna visa upp att man har f-skatt och momsskattesedel; speciellt när Payer kräver att man är företagare för att få att kunna ha betaltjänst hos dem? Jag vet inte att inlösaren hos Certitrade är hårda med att denna information skall finnas under köpvillkor. Jag gillar inte denna anonymitet. Ägaren av sajterna verkar också inte ha alla hästarna hemma när han väljer att ha tre sajter med samma innehåll, men olika design och samma stora brister i information. |
||
![]() |
![]() |
|
|