FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick en beställning av en kund som sedan började krångla och önskade massa nya varor vilket vi skickade eftersom han verkade reko och inte hade några betalningsanmärkningar. När fjärde, ganska stora, ordern kom från samma kund började jag bli riktigt misstänksam och gjorde åter en kreditupplysning. Visar sig då att han börjar samla på sig ett riktigt stort skuldsaldo hos fogden.
Tog en kik på Blocket och ser att hans lagt ut varorna på till försäljning. Vad gör man. Ganska solklart fall av bedrägeri men har man någon chans att stämma typen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1. Har tiden för betalning gått ut?
2 Finns det en klausul att varorna tillhör dig tills full betalning skett? Kan du bevisa att varorna på blocket är de som du levererat? I så fall borde du kunna polisanmäla personen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Haha.. ja gör som westman säger, dagens bästa =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Bor ni i samma stad så ring å säg att du vill köpa alla dessa varor, åk sen dit å ta med dig, när han frågar om betalning säg att du betalar när han har betalt dig först
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2. Ja, det finns en sådan klausul. Jag kan inte bevisa att det är EXAKT den varan men det är ett ovanligt märke/produkt så det råder knappast något tvivel om saken. Frågan är om det hjälper att polisanmäla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som jag fattat det har Blocket & Polisen väldigt bra sammarbete.
Ser ganska ofta i tidningen där det står att dem har sammarbetat för sätta dit nån. Om man kontakta säkerhetsansvarig på blocket så säger dem att man ska kontakta polisen och ge blocket nått nr så dem kan ge polisen all info dem har om det. Ring & prata med blocket..slå sen en pling till polisen. Vad kan du förlora på att polisanmäla? inget..bara en extra chans att han åker dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Räkna inte med att polisen gör något efter att dem har tagit emot din anmälan.
Jag har nu väntat i 1,5år på besked från Polisen och det har inte hänt ett dugg trots kompletta uppgifter om bedragaren och hans bankkonto nummer samt all konversation dokumenterat. Blocket har även gett mig uppgifter om vart polisen ska vända sig för att få hjälp från deras sida. Dem har allt dem kan möjligtivs behöva och ändå händer nada. Kan bara önska dig lycka till och hoppas du har bättre tur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Köp dem av honom via blocket, träffa honom och ta med dig polisen!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|