FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har nu flyttat in i nya lokaler och det första som måste ordnas är naturligtvis en internetuppkoppling. Hur tar jag reda på vilka ISP som kan leverera på den nya adressen? Det naturliga vore så klart att fråga hyresvärden, men han är inte anträffbar och mitt företag står stilla tills det att vi kan gå online igen.
Ringer man runt till Tele2, BBB, Telia, Glocalnet, mm och frågar, eller finns det något smidare sätt att hitta den bästa och mest prisvärda leverantören för just min fastighet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Prova denna:
http://www.pricerunner.se/broadband/browse Då söker man på postnummer och det är ju hyffsat! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Den stämde inte för 5 öre för mig när jag skaffade bredband till huset nyligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Ring Telia.
Kan Telia leverera, så kan oftast dom andra leverera också. Dock kan Telia ha fullt i sina stationer och då kan du ringa BBB tex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för svar!
Pricerunner riktar sig väl mest till konsumenter? Jag hittade ingenstans där jag kunde sortera sökningen efter företagsabonnemang. Jag talade med BBB i eftermiddags och fick beskedet att jag kunde bli ansluten till samtliga typer av adsl företagsabonnemang. Så jag antar att de flesta andra kan leverera då också. Finns det någon leverantör som har fått bättre omdömen än andra? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Av erfarenhet, så är väl Telia dom som alltid kommer ha en utomordentlig support?
Man får vad man betalar för. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Värt att tänka på också är att det kan skilja.
Där jag bor (mitt i skogen) kan Telia leverera något dom kallar "ADSL 1,5-2mbit utökat", vilket betyder att jag bor så långt ifrån stationen att dom inte ens kan lova 1,5 mbit. BBB däremot levererade gladeligen 24mbit till min granne, som blev mycket besviken över hastigheten, eftersom det rörde sig kring 1,5-2mbit som faktiskt levererades. Nu har det väl kanske blivit lite bättre, iom specifikationer av undre gränser, kan man hoppas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|