FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Nu hoppas jag att det finns några kunniga inom mobiltelefoni, främst Sony Ericsson. Jag har en K800i som har ett drygt år på nacken. Jag har uppdaterat mjukvaran endast via den automatiska uppdateringstjänsten i mobilen för jag var rädd att jag skulle fucka upp det om jag använde det programmet som finns till PC. Iallafall, jag fick ett SMS... Tar fram telefonen och ser att jag inte har numret, men eftersom jag kan dom viktigaste nummrerna utantill visste jag att det fanns i min telefonbok. Jag kollade resten av SMS:en, alla saknade koppling till telefonboken. Ringde manuellt upp ett nummer som jag vet finns i telefonboken. Det hittades men i listan över uppringda nr så fanns inte namnet utan bara numret. Hade testat att starta om telefonen flertalet gånger, men med samma resultat. Jag kopplar in telefonen i datorn och alla windows maskiner jag prövat på hittas enheten som "Error", inte "Sony Ericsson K800i" som det brukar stå. Kopierade alla mina kontakter till minneskortet och gjorde en sk total återställning. Det verkade fungera fint och alla nummer etc finns. Det första som slog mig dock efter jag gjort det var att 3G hade gått igång och jag uppskattar inte dess batterikrävande funktion. Så jag gick in och skulle stänga av det men hittade det inte i menyn. Tog min kompis K800i och jämförde, där man kunde välja GSM eller 3G fanns det inget hos mig(!). Testade med uppdateringstjänsten men allt var up-to-date som telefonen så fint berättade för mig. Tryckte på "sänka volymknappen" för att få information om telefonen (jag skulle kolla hur mycket batteri som var kvar)... Då till min stora chock så står det att det är en K700!! Vad i hela friden har hänt och vad ska jag göra? Har prövat med updater för PC:n men den säger också att jag har den senaste versionen på telefonen... Tacksam för hjälp, Mvh Subcura |
||
![]() |
![]() |
|
|