FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har handlat från Dustin till och från och blir varje gång lika irriterad på deras webshop. Jag vill handla mot faktura. Då väljer man "Postförskott/Faktura" i webbshoppen.
Det har gått bra tidigare och leverans har skett mot faktura. Igår kom paketet istället mot postförskott och brevbäraren fick ta med sig paketet tillbaka. Istället hittade jag samma produkt billigare hos Inwarehouse. Jag blir visserligen en aning irriterad över att Dustin inte vågar fakturera när varuvärdet bara är runt tusenlappen; men det som verkligen stör mig är att det inte finns någon som innan paketet skickas kan meddela att de inte vill skicka mot faktura. Jag hade kunnat tänka mig att betala med kort i förväg. Nu råkar det vara så att produkten ska levereras till en adress där det inte finns någon kontantkassa, inga företagskort och ingen som vill göra ett privat utlägg. Postförskott till företag är fullkomligt idiotiskt. Än värre är Dustins svar där de ber mig LÖSA UT paketet för att sedan returnera. Det är i mina ögon Dustin som gjort fel. Jag har inte bett om postförskott så Dustin och Posten får lösa det bäst de vill. Paketet från Inwarehouse bör dyka upp strax. De var dessutom nästan 300 kr billigare än Dustin.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De kanske har gjort en miss? Det händer även den bäste.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den där Dragan är inte att lita på....
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dustin fakturerar utan protester upp till kreditgränsen (brukar vara runt 20.000 för nya bolag har jag för mig). Har alltid funkat de gånger jag har beställt.
Att de sen är lite träskalliga i supporten det är de inte ensamma om tyvärr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fungerar fint för mig...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har aldrig varit missnöjd med Dustin, men ibland verkar det bero på vem som svarar hos dem.
Fick en gång till svar att det inte gick att slå ihop ordrar. Mailade till dem i ett annat ärende och frågade i förbifarten om det gick att slå ihop ordrarna - och det gick bra.. -j |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har heller aldrig varit missnöjd med Dustin, varken med fakturor, leveranser, leveranstider, returer, slå ihop ordrar med mera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är också väldigt nöjd med Dustin. Leveranser, returer och dylikt har alltid fungerat otroligt smärtfritt.
Har exempelvis beställt en bärbar dator från dom som jag ångrade dagen efter. Ringde dom och sa som det var, att jag hittat en annan bärbar hos en konkurrent som jag ville ha istället. De sa att inte ta emot paketet från Företagspaket så skulle det komma i retur alternativt så skulle de skicka en retursedel om vi råkade ta emot paketet. Inga klagomål om att jag beställer saker och skapar fraktkostnader för dom. edit: stavfel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dustins leveransvillkor:
1. Fraktkostand Fraktkostnaden bestäms av oss i efterhand, beroende på vilket humör våra lagerarbetare är på. Orkar vi inte packa allt till ett kolli, så skickar vi varje kabel som ett eget företagspaket. Kunden står för kostnaden. 2. Betalning Det är lite oklart hur du kommer att få betala. Vi kanske meddelar dig efter det att du gjort din beställning - men vi får se. Förmodligen så kommer det att bli ganska krångligt. 3. Priser Alla priser anges exkl moms. Priserna är överlag ganska höga, men det spelar inte så stor roll eftersom företag inte är så priskänsliga. Jag tycker att den här sidan säger allt om Dustin. Köper man en musmatta till datorn så blir det ett extra kolli och därmed en fraktkostnad som är tre gånger högre än produktens pris. För mig är det obegripligt hur Dustin lyckas sälja någonting överhuvudtaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gustav:
Tror att de säljer så bra på grund av att de är väldigt bra att göra med om det mot förmoda skulle bli strul. Det är i alla fall min upplevelse om dom. Har aldrig haft några problem med betalningen då den alltid kommit på faktura och har väl beställt ett hundratal gånger från dom. Din punkt 3 förstår jag inte. Att alla priser anges exkl. moms... det är väl bra så man ser vad produkten kostar? Sen kan man väl välja att slå på momsen om man vill se det också? Men det är väl så att man kan uppleva företag på olika sätt beroende på vilken service man fått och då även Dustin har antagligen en hel del anställda så kan man säkert råka ut för folk som ibland beter sig mindre bra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|