FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Söker webbhotell som har lite högre tillåten mailutskick per timme?
Har kollat upp ... Loopia = 200 st / h Och några till men inte fått svar från än, men finns ju massor mer hotell så nån som vet något(?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Oderland gav mig rekommendation att inte sända mer än 1000 st / timma. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har du för behov ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Oderland - 500-1000st / h (outlook eller någon annan mailklient är det inga begränsningar.) Manufrog - 350st /h Surftown - 100st /h |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Patrikweb - Hade ingen gräns, dock så kunde det kanske bli problem vid för många.
Så han rekommendera VPS istället. Vilket verka bli mitt val. kan dock forsätta posta svar från alla webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annars kan man skicka på en dedikerad MTA om du skulle behöva skicka mycket från dina webbsidor.
Det problem som finns är att saker ska köas, men med dedikerad mta kan man slå av allt i pipeline från antivirus-scan till spamfiltret. Dock är ju frågan, är det spam som ska skickas eller riktiga utskick som är beställda? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som vet vad Binero har för begränsning?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vår gräns ligger på 2000 mail / timma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Wopsa svarade mig:
nej, det finns inga hinder så länge det är double opt in. Begränsningar i sig har vi inte men börjar ni skicka till flera tusen så portionera ut mailen (tex: skicka 5, vänta 5 sek, skicka 5 ...) för det belastar servern en hel del. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dvs. deras limit ligger på 3600/h.
|
|||