FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har bytt från Windows till Linux och nu vill jag importera min databas. Jag använder CentOS + Phpmyadmin och sedan en kontrollpanel som heter Webmin server. Min databas är 2,15 mb stor, och phpmyadmin tillåter bara 2 mb. Hur skall jag importera den? Tacksam för svar. Hassan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
nu är jag inte 100 på detta men kan du inte testa att köra en dump på den och sedan dela upp den dumpfilen (typ my_dbDump.sql) i 2 mindre filer?
har för mig att jag gjort nåt sånt nångång dvs i den första har du "create database "minlilladb" och några tabeller i nästa har du bara Use minlilladb Create "ett par andra tabeller" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När du ska exportera din databas så tar du så att du får se allting i text i PhpMyAdmin. Sen är det bara att klippa hela i två delar (vid närmaste "CREATE TABLE").
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den här frågan har varit uppe många gånger. Om du kan ansluta till mysql-servern direkt kan du använda administrationsprogramvara som till exempel MySql Administrator.
Om inte servern tillåter extern kommunikation kan du använda ett php-script som Mirrorizer. Sen kan man ladda upp filen till sin server och köra den direkt, om du hittar den i phpMyAdmin Och naturlgtvis, gzippa den om du inte redan gjort det. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
The magic:
Kod:
mysqldump --h <host> -u <user> -p <databas> > dump.sql |