FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag upptäckte nåt roligt, att mitt lilla retroforum gått upp från 1000 kr senast till 3000 kr på domaintool.se (jag är medvetet om det naiva att titta på såna simpla beräkningar men i alla fall)
Nån som vet hur det beräknas? För det är inte så enkelt som pagerank utan det är mer som tas i beräkningen garanterat, bara att jämföra olika sajter för att se det 2: Finns det nåt lika smidigt verktyg för att jämföra med .nu och .com domäner t ex ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För .com, .nu m.m.
http://www.dnscoop.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle inte lita på domaintool.se speciellt mycket utan kanske bara använda det som en fingervisning.
Tjänsten är fortfarande i beta-stadiet och algortimen kommer att utvecklas mer. Har identifierat ett antal brister då den räknar helt galet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för era svar, men http://www.dnscoop.com/ , ska det gå att få fram nåt med Check it! högst upp? Jag fick fram bara Register now! och reklam
(och är medlem i forumet nu men....) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar inte funka i IE, men i FF, 410$ står det att Retroforum är värt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, det ska fungera. Men som JLE skrev, det är ju inte annat än en fingervisning, om ens det. Så ta det med en stor nypa salt (läs saltkar).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fast jag tycker ändå det är skitkul att en konkurrent värderas till 11$ och en till 46 $ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men jag kan hålla med om att det ändå är kul att se att man ligger före sina konkurrenter. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Domaintool och liknade verktyg är som att värdera din domän genom "magic eight ball"..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() (vad bråkar ni om 2,5 - 3000 för? den summan suger ju fett med tanke på vilken tid jag lägger på forumet) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|