FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har 3 st ip från google bot:
66.249.70.100 66.249.72.130 66.249.72.80 Den första går över mina servrar med 7 hittar/sek och den andra med 5 hittar/sek och den 3:e med 0,5 hittar/sek Ändå har jag angivit längsta fart i google tools. Personligen tycker jag detta är helt sjukt, totalt går de fram med över 12 hittar/sek och på de sista 10 minutrarna har den första google boten kommit upp i 4200 hittar Någon som har liknande erfarenhet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
15 träffar i min access-log idag från Google och 6081 träffar sedan 8 Mars.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Iof, jag har över 77 000 webbadresser på 16 servrar, men ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Där kan vara en av anledningarna...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Nu är det uppe i 90 hittar/sek på 4 google bots ip.
66.249.70.100 ligger på 3100 hittar per minut 77 000 domäner inkl. subdomäner är det, men ändå, google bot går grymt hårt fram. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du får skaffa google webmaster tools och minska hur ofta de ska besöka dina 77000 sidor
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jo jag har webmaster tools sedan tidigare, men nu har jag uppdaterat den med alla domäner och satt till lägsta genomsökningshastighet, vi får se om det sjunker. Problemet dock är att jag har totalt 500 domäner kopplade till systemet och 76500 subdomäner så det är ju tokkört att försöka få in alla 500 domäner i webmaster tools. Dock har jag lagt in nu de 70 största.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Rätt dåligt att webmaster tools enbart går på domäner och att man inte kan sätta sökhastighet efter server IP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rätt bra tycker jag. Annars skulle någon stackare lägga till ett webbhotellsip och sen är det kört för övriga kunder.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|