FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kommer ni ihåg den exklusiva .nu-auktionen hos Sedo i november -07?
Det var en rad bättre Premiumdomäner, men även en del som kanske inte var fullt så tilltalande. Ett av de sistnämnda var [inuit.nu]. och resten som inte såldes var: arts, queen, rebel, romance, sarajevo, saudiarabia, scart, supermodels, therapist, users, wait och webaddress "inuit" är det egentliga namnet på eskimå, och eftersom Grönland tillhör Danmark och .nu-domäner används i ganska stor utsträckning i Danmark, så misstänker jag att det är orsaken till att den hamnade med som "Premiumdomän" (.nu betyder nu på danska också) Jag vet att denna domän släpptes fri mellan 7/3 och 24/3 i år och är ledig nu. Men fram till ca en månad innan auktionen i höstas då den fick statusen "Auction pending" så var den registrerad fram till år 2014: Citat:
Besöker ni sidan, så får man beskedet Citat:
Iofs en mänsklig miss kan man ju tycka men det stör mig att alla andra av listans domäner (utom en) går till "döda" Sedolistningar som berättar att auktionen har tagit slut - Hallå .. det var över 4 månader sen! Sen tycker jag att den sista domänen i listan [therapist.nu] är lite kul - som det har tagits upp så är det en dubbelbetydelse (Våldäktsman/Terapeut) men den registrerades redan -99 av nån amerikan som sen blev av med den för något år sen och då hamnade den som "revoked". Nunames får alltså i höstas för sig att de ska lätta lite på reglerna vad gäller "vuxendomäner" och annat otillåtet och auktionerade bla ut adult.nu sex.nu, spam.nu och babys.nu (som också varit revoked tidigare). Men [therapist.nu] får alltså inga bud - men vad gör Nunames ? Jo dom sätter tillbaka den som "revoked" igen den 19/3 2008: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
|
|