FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena,
jag har en fråga angående den sk Google Boosten jag hört talas om - dvs när man sjöstter ett gäng nya sajter så placerar dom sig bra på Google under en begränsad tid för att sedan sjunka ner i rankingen. I mitt fall har jag köpt en massa domäner (omkring 100) som jag la ut efter minimalt arbete med och alla hamnade i topp tio på sitt aktuella sökord under ca en månad efter att dom blivit indexerade för att nu dippat till plats 20-30. Vad beror den tillfälliga boosten på och vilka är de åtgärderna man kan göra för att snabbast arbeta sig tillbaka? Sajterna det gäller har minimalt innehåll och är mer eller mindre parkerade på samma konto, i detta fall hos Binero. Det enda "värdet" i dom är domännamnet vilket motsvarar det sannolika sökordet. Tänker fylle på med innehåll under en interativ process och ha i snitt 2-3 sidor med text per sajt. Mina egna gissningar: - några fler inlänkar (endast en per sajt idag) - mer innehåll - nytt innehåll hela tiden, tex visa lite RSS nyheter Vad gäller SEO i övrigt så har jag endast metataggarna - description - keywords - content-type - samt så har <title> liknande innehåll som description. Exempel (knappt halvfärdiga): w w w.he b r e i s k a.s e samt w w w . h i e r o g l y f e r . s e Tanken är att slänga upp ett gäng sådana sajter för att seda dra dom vidare om jag får upp trafiken på dom så att det känns lönsamt att jobba vidare på dom utöver 3-4 sidor. Har ni ideer får ni gärna lämna ett bidrag. |
||
![]() |
![]() |
|
|