FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla glada,
Är precis i lanseringsstadiet av en sida jag har arbetat med i några månader. Sidan ligger hos One.com och domänen heter Objektiv guiden .se. Via http://www. objektiv guiden .se syns ännu inget men en arbetskopia ligger uppe under http://x. objektiv guiden .se. Under de tre sista dagarna så har jag råkat ut för följande fel vid besök på denna sida. IE säger tex: Type: ADODB.Recordset.1 (0x80004005) SQLState: S1T00 Native Error Code: 2013 [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-one.com mysql proxy]Lost connection to MySQL server during query /default.asp, line 60 Ofta har det varit när man för första gången skall gå in på sidan eller om man haft fönstret inaktivt ett tag, plockar upp fönstret igen och sen klickar på någon länk t ex. Om jag då trycker F5 ett x antal gånger så kommer sidan igång och allt är som vanligt. Således verkar det inte vara något i koden som är fel, det är rätt lösenord etc, för sen kan sidan ju fungera väldigt länge. Samma fenomen har uppkommit på flera olika maskiner, både hemma och på jobbet. Det har både varit Windows XP- och Windows Vista-datorer och jag har testat både med Mozilla, IE och Safari for Windows. Jag känner mig lite oroad över detta eftersom sidan är tänkt att gå "publik" snart. Tacksam för svar inom kort. Med vänlig hälsning // Henrik J PS. Vore tacksam om ni inte spred sidans adress vidare än så länge. Däremot får ni hemskt gärna komma med synpunkter kring sidans upplägg och innehåll. DS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bifogar en bild på hur det ser ut när felmeddelandet uppenbarar sig.
MVH // Henrik J |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Använd ip nummret istället för hosten till mysql servern.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Funderar allvarligt på att byta webbhotell nu. Synd, för jag har haft webbsidor hos One i många år och har inte haft några större problem innan. Men eftersom jag driver ett företag så är det här ohållbart. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|