FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Har införskaffat dymo etikettskrivare,fick tag i ersättningsetiketter billigt på ebay. Någon mer som har problem med att skriva icke dymo etiketter med dymo 400 dom i detta fallet. Köpte några testrullar av varje och en stor 99014 går inte alls,får felmedellande hela tiden att det är slut på papper. 99010 gick bra tills idag där detta felmedellande kom ofta. Hur svårt kan det vara att tillverka noname etiketter av annan part,eller e min skrivare kass? SYnpunkter-erfarenheter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Erfarenheten, är att köra på riktiga dymo etiketter. Anledningen är att Dymo skrivaren är extremt känslig över vilken etikett man använder och vilken drivrutin som används.
Tex. varannan version funkar utmärkt på Mac, medans andra ger helt skumma fel (Placering, teckenkodning osv). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Dymos affärsidé för sin skrivare är ju ungefär ge bort skrivaren och ta igen det på tillbehören, som många andra också gör iofs.
Mina erfarenheter, då jag säljer en del sådana här i samband med en applikation jag gjort: Dymo LW 400 av lite äldre snitt fixar andra etiketter än Dymos egna ganska bra, men f.r.o.m en viss release av 400 serien (minns inte vilken, man gick från XXXA till XXXB iaf) aktiverades den interna streckkodsläsaren som läser av baksidan av eitketten efter de streckkoder som Dymo placerar där för att kolla om det verkligen är en Dymo etikett. Ingen/Dålig streckkod, ingen/dålig utskrift. Ställde till ett jävla problem för mig, med följden att jag numera rekommenderar den inköpsmässigt dyrare men vansinnigt mycket bättre skrivaren från Zebra, LP2824. Fördelen är att man då kan specialbeställa etiketter med i princip vilket mått man vill, ofta till bättre pris än Dymos. Ganska många av mina kunder köper ändå Dymo skrivaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Företaget som sålde dessa etiketter säljer även de äldre versionerna av dymoskrivare och kallar dom "uncoded".Dom erbjöd sig till och med att byta in min dymo till en uncoded för 40€ vilket är superbra.Så det blir dymo och billiga nonameetiketter. mvh B) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|