Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dymo etikettskrivare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-12, 22:59 #1
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Medlem

Hej

Har införskaffat dymo etikettskrivare,fick tag i ersättningsetiketter billigt på ebay.

Någon mer som har problem med att skriva icke dymo etiketter med dymo 400 dom i detta fallet.

Köpte några testrullar av varje och en stor 99014 går inte alls,får felmedellande hela tiden att det är slut på papper.
99010 gick bra tills idag där detta felmedellande kom ofta.

Hur svårt kan det vara att tillverka noname etiketter av annan part,eller e min skrivare kass?

SYnpunkter-erfarenheter

buran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-13, 00:14 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Erfarenheten, är att köra på riktiga dymo etiketter. Anledningen är att Dymo skrivaren är extremt känslig över vilken etikett man använder och vilken drivrutin som används.

Tex. varannan version funkar utmärkt på Mac, medans andra ger helt skumma fel (Placering, teckenkodning osv).
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-13, 08:56 #3
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
Dymos affärsidé för sin skrivare är ju ungefär ge bort skrivaren och ta igen det på tillbehören, som många andra också gör iofs.

Mina erfarenheter, då jag säljer en del sådana här i samband med en applikation jag gjort:
Dymo LW 400 av lite äldre snitt fixar andra etiketter än Dymos egna ganska bra, men f.r.o.m en viss release av 400 serien (minns inte vilken, man gick från XXXA till XXXB iaf) aktiverades den interna streckkodsläsaren som läser av baksidan av eitketten efter de streckkoder som Dymo placerar där för att kolla om det verkligen är en Dymo etikett. Ingen/Dålig streckkod, ingen/dålig utskrift. Ställde till ett jävla problem för mig, med följden att jag numera rekommenderar den inköpsmässigt dyrare men vansinnigt mycket bättre skrivaren från Zebra, LP2824. Fördelen är att man då kan specialbeställa etiketter med i princip vilket mått man vill, ofta till bättre pris än Dymos.
Ganska många av mina kunder köper ändå Dymo skrivaren.
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-13, 18:12 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Bjarne@Mar 13 2008, 09:56
Dymos affärsidé för sin skrivare är ju ungefär ge bort skrivaren och ta igen det på tillbehören, som många andra också gör iofs.

Mina erfarenheter, då jag säljer en del sådana här i samband med en applikation jag gjort:
Dymo LW 400 av lite äldre snitt fixar andra etiketter än Dymos egna ganska bra, men f.r.o.m en viss release av 400 serien (minns inte vilken, man gick från XXXA till XXXB iaf) aktiverades den interna streckkodsläsaren som läser av baksidan av eitketten efter de streckkoder som Dymo placerar där för att kolla om det verkligen är en Dymo etikett. Ingen/Dålig streckkod, ingen/dålig utskrift. Ställde till ett jävla problem för mig, med följden att jag numera rekommenderar den inköpsmässigt dyrare men vansinnigt mycket bättre skrivaren från Zebra, LP2824. Fördelen är att man då kan specialbeställa etiketter med i princip vilket mått man vill, ofta till bättre pris än Dymos.
Ganska många av mina kunder köper ändå Dymo skrivaren.
Stämmer som du säger.
Företaget som sålde dessa etiketter säljer även de äldre versionerna av dymoskrivare och kallar dom "uncoded".Dom erbjöd sig till och med att byta in min dymo till en uncoded för 40€ vilket är superbra.Så det blir dymo och billiga nonameetiketter.

mvh B)
buran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017