FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Alla,
Har brottats med detta problem en längre tid nu utan att hittat någon lösning och tänkte hör ifall det är någon här som har stött på samma (eller något liknande problem).. Konfigurationen på servern ser ut enligt följande: Apache 2.2.8 ActivePerl 5.8.8 (822) mod_perl 2.0.3 ImageMagick 6.3.8 (Tar med denna då jag har haft en idé om att denna kanske är upphov till problemen) Allt fungerar som det skall en tid, helt slumpmässigt, innan något inträffar någonstans som som gör att apachen startar om.. T.ex. Kod:
[Mon Mar 10 15:02:36 2008] [notice] Parent: child process exited with status 3221225477 -- Restarting. [Mon Mar 10 15:02:40 2008] [notice] Apache/2.2.8 (Win32) mod_perl/2.0.3 Perl/v5.8.8 configured -- resuming normal operations Och när det är som värst sker omstarterna upp till 1 ggn per minut. Dessutom inträffar det någon gång då och då (1 ggn / vecka ca) att servern helt slutar svara på förfrågningar med detta i loggen Kod:
[Tue Feb 05 23:03:28 2008] [warn] Server ran out of threads to serve requests. Consider raising the ThreadsPerChild setting För att utesluta installationsproblem så har jag på en helt fräsh maskin nyinstallerat samma som ovan och testat, utan belastning går maskinen hur bra som helst utan errors, men så fort jag tryckter på med en last-test (det räcker med några få samtidiga besökare) så uppstår samma problem som på den publika maskinen... Nu har jag slut på egna idéer, är det någon som har någon aning om var jag skall börja leta? (Allt fungerade problemfritt tidigare på en tidigare version av apache samt perl men dessa tvingades vi uppgradera p.g.a. säkerhetsskäl) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan du skriva den fysiska hårdvaru konfigurationen här?
CPU, minne, diskar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här jag jag även testat lite olika, igen skillnad mellan en fysisk maskin och en virtuell maskin.
På en av testmaskinerna där problemen uppstår ser konfigurationen ut enligt: 1x Intel Pentium D, 3GHz RAID 5, med 120GB SCSI diskar 1GB minne |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|