Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med mod_perl / Apache / Perl 5.8

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-10, 15:20 #1
petlof petlof är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2008
Nykomling

Hej Alla,
Har brottats med detta problem en längre tid nu utan att hittat någon lösning och tänkte hör ifall det är någon här som har stött på samma (eller något liknande problem)..

Konfigurationen på servern ser ut enligt följande:

Apache 2.2.8
ActivePerl 5.8.8 (822)
mod_perl 2.0.3
ImageMagick 6.3.8 (Tar med denna då jag har haft en idé om att denna kanske är upphov till problemen)

Allt fungerar som det skall en tid, helt slumpmässigt, innan något inträffar någonstans som som gör att apachen startar om..
T.ex.
Kod:
[Mon Mar 10 15:02:36 2008] [notice] Parent: child process exited with status 3221225477 -- Restarting.
[Mon Mar 10 15:02:40 2008] [notice] Apache/2.2.8 (Win32) mod_perl/2.0.3 Perl/v5.8.8 configured -- resuming normal operations
Problemet med detta är att perl-siten är rätt stor och tar ca. 10 sekunder att ladda upp efter omstart..
Och när det är som värst sker omstarterna upp till 1 ggn per minut.

Dessutom inträffar det någon gång då och då (1 ggn / vecka ca) att servern helt slutar svara på förfrågningar med detta i loggen
Kod:
[Tue Feb 05 23:03:28 2008] [warn] Server ran out of threads to serve requests. Consider raising the ThreadsPerChild setting
och att öka ThreadsPerChild ger ingen annan skillnad än att tiden till krash tar lite längre tid...

För att utesluta installationsproblem så har jag på en helt fräsh maskin nyinstallerat samma som ovan och testat, utan belastning går maskinen hur bra som helst utan errors, men så fort jag tryckter på med en last-test (det räcker med några få samtidiga besökare) så uppstår samma problem som på den publika maskinen...

Nu har jag slut på egna idéer, är det någon som har någon aning om var jag skall börja leta?

(Allt fungerade problemfritt tidigare på en tidigare version av apache samt perl men dessa tvingades vi uppgradera p.g.a. säkerhetsskäl)
petlof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-10, 15:50 #2
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Kan du skriva den fysiska hårdvaru konfigurationen här?
CPU, minne, diskar.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-10, 15:56 #3
Nykomling

Nykomling

Här jag jag även testat lite olika, igen skillnad mellan en fysisk maskin och en virtuell maskin.

På en av testmaskinerna där problemen uppstår ser konfigurationen ut enligt:
1x Intel Pentium D, 3GHz
RAID 5, med 120GB SCSI diskar
1GB minne
petlof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017