FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej. jag har försökt ett tag med att med hjälp av Proinets cPanel få mitt domännamn(köpt på Binero) att kopplas till en speciel mapp på min ftp. Men när jag har lagt till domännamnet i Addon Domains, vad gör jag då? Jag måste ju på något sätt koppla min domän på Binero till Proinet.
Någon som vet hur jag ska ta mig till? :P Mvh kruk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det en .se eller annan domän?
En .se ändrar du själv DNS i domänhanteraren hos IIS, sen får du koppla den till ditt konto hos Proinet. Är det en annan domän behöver du epp-koden som du får av Binero, den behöver Proinet för att de ska kunna flytta domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
det är en .se och hur menar du med koppla? Jag måste ju ha nameservers som jag ska fylla i hos Binero?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2.Väl inne väljer du ett domännamn och ändrar namnservrar till Proinets 3.Lägg till domän på proinet. 4.Vänta högst 24 h. 5.Klart ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo, så långt har jag kommit men jag vet inte vad proinets nameservrar är eftersom att inte FAQ på deras sida fungerar :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
ns1.proinet.se ns2.proinet.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, men om jag ställer in nameservrarna till de du skrev, hur vet då iis att domänen skall kopplas till rätt mapp på proinet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det ställs in hos Proinet. Antingen via någon kontrollpanel eller genom att du mailar supporten, förmodar jag.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Kjetil måste vara död altså. Svarar varken på mail eller msn. Har försökt i 3 dagar nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Ingen som är helt säker på hur man gör?
|