FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har precis installerat phpBB 3.0 på en av mina siter och skulle vilja sökmotorsoptimerade det lite. Har kollat runt på nätet och det verkar finnas en uppsjö olika mods och lösningar till phpBB 2.0, men inte lika många till senaste versionen.
Har någon här erfarenhet av att sökmotorsoptimera version 3.0? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
phpbb-seo.com, deras moddar funkar väldigt bra.
Edit: Förövrigt är det bäst att installera moddarna innan forumet går live. PHPBB3 har extremt många dubletter av URLer som annars indexeras av Google och gör det sedan svårt att få in URL-rewrite. Då får du lägga in zero dupe som kör 301 redirects från alla requests på viewtopic.php? och viewforum.php? till korrekt URL. Här är dem mest nödvändiga moddarna i SEO-syfte: Dynamic meta-tags Dynamiskt framtagna meta-taggar baserade på inlägget. Optimal titles Tar bort "Visar forum", "Visar tråd" och ersätter med trådens eller forumts namn. SEO URLs Finns tre olika SEO urls att välja mellan, jag rekommenderar Advanced då du får titeln injekterad i URL. Men det beror på hur lat du är ![]() För övrigt är Zero dupe mycket trevligt för att undvika dubletter av URLer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för ett mycket bra svar!
![]() |
||