FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en nystartad sida med eftertraktade ord att annonsera på. Google Adsense betalar i genomsnitt 11 cent per klick på dessa ord, vilket måste vara långt ifrån vad annonsören får betala.
Är det någon som har någon teori om varför ersättningen blir så låg som 11 cent per klick på eftertraktade ord? Sidans click-trought-rate är 20%, minskar detta min klickersättning? Har Google dynamisk ersättning, dvs att man ibland betalar 20% av annonsens intäkt till mig som sajtägare, och ibland 70%? Det kan inte vara möjligt att annonsören får betala 11 cent per klick (15-16 cent efter att google tagit sin bit). De här klicken skall vara värda drygt en dollar styck. Någon som har nån teori om varför ersättningen blir låg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta kan vara dynamiskt och bero på flera olika faktorer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
googla smartpricing, kan vara det
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är ju helt sjuk. Ligger idag på en CTR på 25%, på mycket eftertraktade sökord, men får bara 0.09 dollar per klick!
>90% av klicken kommer från en enskild "banner" högst upp på sidan. Om jag tar bort bannern längst ned på sidan - finns det chans att klickersättningen går upp? (eftersom den står för mindre än 10% av klicken kan jag ta bort den om det ökar klickersättning på huvud"bannern") Fler "adsense banners" på sidan = mindre betalt per klick? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
De har väl något system för att mäta kvaliteten på dina klick. Om många klickar, men få ger avslut så kanske de sänker ersättningen per klick?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|