FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste igår på nic.se och såg följande artikel och tycker att detta är en intressant utveckling.
Om nu så är fallet varför ser man inte flera tjejer på exempelvis detta forum eller liknande. http://www.iis.se/about/press?id=134 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
"Kvinnor registrerar tre gånger fler bloggdomäner än män", där har vi svaret.
Det är altså endast blogg-domäner som det handlar om, och jag är inte förvånad över resultatet. Det är ju majoriteten kvinnor som helt enkelt Bloggar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tjejer använder internet, inte utvecklar det. Så är det generellt i nuläget men det kommer säkerligen förändras med tiden.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja vad kan man säga om IIS´s nyheter mer än att det är storartat att de orkar..
För det första framgår det inte hur de kommit fram till detta - sannolikt har de gjort nån wildcardsökning på "blog" och "blogg" - betvivlar faktiskt att det är mer djupdykning än så.. För ingen kan lura i mig att IIS skulle besökt de ca 100 000 domäner som registrerats det senaste året för att avgöra vad domänen används till. Vidare är min erfarenhet att då "Män" i mycket högre utsträckning än "Kvinnor" registrerar domäner på sin enskilda firma - generellt (sannolikt även denna typ av domäner), och jag vill minnas att det nästan är 3 gånger fler "Män" än "Kvinnor" som har registrerade Enskilda firmor. Det kan ju vara intressant att väga in. Nej - jag tycker att det här känns som en - Nu måste vi komma på en "nyhet" att skriva om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Spontant så ser jag åtskilliga affärsmöjligheter, så det var egentligen den vinklingen som jag ville utveckla och varför tjejer oavsett bloggdomäner eller ej inte syns mera i dessa sammanhang dvs. forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte många tjejer reggade här på forumet va?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
No shit, Sherlock.
.SE, här har ni förslag på fler uppseendeväckande och nyhetsvärdiga upplägg: "Killar registrerar flest domäner", "Svenskar föredrar .se domäner", "Varumärken registreras omedelbart som domäner när de blir publika". Nog för att det är positivt att fler tjejer registrerar domäner, men det här är praktiskt taget en idiotförklaring. Det är allmänt känt att fler tjejer än killar använder Internet (och bloggar likaså). Vad är nyhetsvärdet i att fler tjejer registrerar bloggdomäner? Nej, det här var ett rejält bottennapp för PR-slipsarna/kjolarna på .SE. Precis som Internet Sweden skrev så är det en "nu måste vi komma på en nyhet"-grej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |