FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en nystartad sajt med massor av innehåll som jag lagt rejält med krut på att bygga länkvänner och på andra sätt få in länkar till sajten.
Rankar etta på MSN search och Yahoo på huvudsökordet, samt ALLA mindre sökord. På Google når jag bara upp till femte plats på huvdsökordet, samt i genomsnitt plats 3 på mindre sökord. På Google är dessutom två "skitsidor" rankade före mig på huvudsökordet, som totalt saknar innehåll och länkar eller nått annat till sig. Vad är det som kan tänkas göra att min sajt rankar så lågt på Google när den ligger etta på ALLT på MSN och Yahoo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns just nu som om Google har lite svårt att bestämma sig. Jag åker upp och ner som en jojo på en del sökord som inte har någon speciellt hård konkurrens. Har hoppat från plats 1 till sidan 3 på ett sökord och tvärtom på andra. Det kanske lugnar ner sig om ett tag…
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har lite tålamod, allt går inte alltid så snabbt.
Google brukar göra så med nya sajter, den får ligga och vila tills Google identifierat din sajt som mest relevant för sökordet. Har varit med om alltifrån ett par månader till dryga året från ~3:e plats till 1:a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |