FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi kör idag samport, men funderar på att byta då deras system inte har fungerat riktigt tillfredställande den senaste tiden.
Så kan jag få lite förslag på vilka man kan vända sig till samt om du har priser. Vad är bra dåligt med den PSPn Jag orkar inte söka informationen utan hoppas på eran hjälp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det som inte har funkat så bra med Samport? Vilka brister har du upptäckt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
bla kunden skickas inte tillbaka till butiken, så köpet registreras inte hos mig men pengarna dras ändå av samport.
Samport klarar inte av att hantera specialtecken. Vi har produkter där kunderna skriver bla hälsningar. Skulle du då skriva ett &-tecken så kan inte samport hanter det utan det blir felmeddelande. Just nu så ser vi om vi på något sätt kan stoppa så att produkt attributerna inte skicka till samport, utan endast order nr. Det är lite sådana div småsaker..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Kikade av andra anledningar igenom lite av deras kod till en del saker och där använde de simplexml i PHP och typiskt ett &-tecken genererar ett fel om det finns i en sträng som man försöker parsa med simplexml. Det är nog så det hänger ihop rörande den biten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej! Vi har också haft väldigt mycket problem med Samport.. dock gäller detta en IRL butik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Fyra alternativ och priser hittar du i alla fall på http://www.dan.se/ta-betalt/kortbetalning
Ladda ned Excel-dokumentet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack ztream =))
bra blogg förresten, känner att jag har massor med ideer som vi kan sätta oss att förverkliga *skrattar* Jag håller på att se om vi kan lösa samport problemet, men som sagt länken ovan fick mig att tänka om lite, kanske inte är det bästa alternativer, ska nog försöka att byta leverantör.. finns en hel del att tjäna där =) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|