FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej, jag har äntligen bestämmt mig för att nu ska jag ha en laptop med så stordator kanske få vila lite emellanåt och jag ska kunna fara omkring med den lilla härligheten.
Tyvärr har jag aldrig tidigare ägt en laptop varpå jag inte kännt behov av det vilket kanske försvårar mitt val av dator. Men nu ska det bli av. Jag har inte tänkt mycket mer på märke än att jag ska försöka hålla mig utanför Acer iallfall Jag tittade lite på HP vilket skulle kunna va intressant har vet inte så mycket om just deras latops men men har hjälpt en hel del kunder som mycket problem med både deras drivrutiner och skrivare. har även skälv problem med min hp skrivare men som sagt nu vet jag inte hur det ligger till med deras datorer? Tittade även på en schysst dator från Asus ett märke jag gillar dels för deras modekort men det går även med dra med samma paralell som HP att asus gör bra modekort betyder inte att deras laptops och tvärtom med HP. ja sen finns ju dell det har jag heller inte så bra erfarenhet av och sedan andra diverse märken. Laptopen jag hittade av tillverkaren http://www.datorbutiken.com/se/defau...=ASF3KA-AP014C Jag hade tänkt mig ungefär i den prestandaklassen med liknade funktioner och för cirka 7000-7500kr Någon som har tips och ideér och helst med egen erfarenhet av just den datorn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Rekommenderar asus... F9F är en trevlig serie...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om du är mac användare så är macbook superb. kvalitet helt klart.
akta dig för acer och fujitsusiemens o liknande. jag har själv haft flertalet av båda och samma med de jag jobbar med och dom är skitnöjda.. ett tag.. plus att deras windows installationer alltid har en hiskelig massa skit inproppat så den känns som en 486a med windows vista... asus, hp och i vissa fall dell har jag haft okej erfarenheter med i din prisklass. mina bästa laptops har varit IBM men jag har också betalat 20-40,000 för dessa :P Kolla om du inte kan hitta recensioner om zepto. kan vara väl spenderade pengar då deras priser verkar helt klart bra. Mvh Dennis |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag köpte en Zepto för 2 år sedan som fungerat klockrent förutom en incident då det var fest hemma hos mig och jag inte var hemma. Vet inte vad som hände men datorn startade inte innan jag flashat bios, sen har den snurrat på bra igen.
![]() Enda jag stör mig på är väl att batteritiden är rätt kass men så är datorn 2 år gammal också. De har säkert hänt saker på den fronten. Sammanfattningsvis kan jag ge Zepto en solklar rekommendation då deras priser är riktigt bra i förhållande till vad man får. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet heller ingenting om Zepto fast har hört från en kompis att dem är dem billigaste. Men jag såg en teckning från Veckans Kadavro för några månader sen på Linuxportalen.se. Där såg man en Laptop som nån slängt ner i Toaletten med rubriken AntiZeptic.
Kan inte hitta teckningen så jag kan posta upp den här. Men det verkar mest vara missnöje med kundtjänsten inte bristen på kvaliteten på Zepto hårdvara så länge du inte får fel hårdvara och hamnar i kundtjänstkarusellen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag gillar Lenovo och dell
|
||