FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
Håller på med min nya hemsida: B E R M U D A T R I A N G E L N punkt S E. Jag vill gärna se vad ni tycker om upplägget hittils?. Vad bör läggas till & vad bör ändras? Tacksam för seriösa inlägg som har med ämnet att göra. All OT kommer att rapporteras. <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Gör png-fix för IE6-användare på arkiv.html bilderna. Sen vill jag ha lite mer bilder o sånt som lättar upp info-texterna, men det antar jag att du redan tänkt på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har visserligen ett fotoalbum men lite bilder på de andra sidorna skulle nog piffa upp en hel del.
Citat:
"Rätt så dyrt resemål" vet jag inte heller, de priser du listar är väl ganska så normala.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag tänkte faktiskt skippa bilder i informationstexterna, då det finns ett fotoalbum. Exempelvis i handelser.html så finns det bilder på respektiva fartyg/plan. Nu har jag så att man klicka på visa så kommer man till bilden på respektive sajt dom bilderna finns på men jag kommer att fixa så att det poppar upp som i foto.html. Personligen tycker jag bara det är störande när man blandar text och bild, men man ska ju självklart gå efter vad besökarna vill. Och det blir lite svårt delvis därför frågar jag de trogna medlemmarna på WN ![]() tartareandesire: Japp finns lite stavfel här och där :lol: Men det är mycket text och det är det absolut sista jag kommer att gå igenom i lugn och ro. Har du några tips på hur man kan göra det på smidigast sätt? Uppskattar gärna sådana tips. Nja, jämfört med vilket annat resmål då? Det är ju inte bara hotell och matutgifter, det finns så mycket mer. En enkelbiljett på 5000 kr tycker jag är skapligt saftigt now days ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite interaktivitet skulle nog inte skada heller, kanske ett forum, möjlighet för besökare att ladda upp semesterbilder från Bermuda tipsa en vän-funktion osv. Information om hur man tar sig till Bermuda med prisjämförelser vore inte helt fel. Guide till restauranger, hotell, transporter och annat av intresse för turisten.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varken mat- och hotellpriserna var utöver det normala och 5000 kr för enkelflyg tycker jag är ganska billigt med tanke på avståndet...
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Well 10 000 fram och tillbaka , du får gärna betala det om du tycker det är billigt. ![]() Men i snitt brukar priserna ligga på 6500 - 6900. Men nog pratat om flygpriser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
"Något annat märkte man aldrig ombord.
Flygplanet var försvunnet ut radarskärmen i cirka 10 minuter. Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet. Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i cirka 10 minuter. Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med 10 minuter i jämförelse med de på marken. Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för cirka 20 år sedan." Från http://www.ufo.se/fakta/artiklar/bermuda.shtml av en Clas Svahn på DN (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...5&viewAll=true) "Något annat märkte man aldrig ombord. På marken var det stor uppståndelse. Under cirka 10 minuter försvann planet från radarskärmen. Det gick katastroflarm och när så planet återkom på radarn var en hel styrka klar att möta planet. Besättningen var mycket förvånad då man sade att planet varit borta i tio minuter. Vid en senare koll visade det sig att samtliga klockor ombord gick fel med tio minuter i jämförelse med de på marken. Fenomenet fick aldrig sin förklaring. Både Aftonbladet och Expressen hade en notis om händelsen för 20 år sedan." Från din "bermudatriangeln.se" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Den texten är tagen från en annan hemsida och inte är det hans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Interaktivitet håller jag fortfarande hårt på om du ska få lite action på det hela. Det finns ju inte så mycket annat än text att ge feedback på just nu så du lär nog få mest av den varan... De två tomma länkarna i menyn kanske ska bort också =) Källhänvisningar vore inte helt fel heller.
Sedan tycker jag personligen det är ganska fånigt att översätta ortsnamn (t.ex. Genua istället för Genova). I toppen tycker jag du borde försöka fixa till någon fräsch logga t.ex. med hjälp av en bild från Bermuda. Det skulle se betydligt mer levande och inbjudande ut då.
![]() |
Svara |
|
|