FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag blev idag uppringd av en person från ett filmteam som skulle göra en kortfilm. De ville bli sponsrade med strumpor.
Reklam: En strumpa skulle visas snabbt i filmen och i eftertexten skulle min logga visas. Målet var att filmen skulle visas på de svenska filmfestivalerna och även ett par nere i Europa (ej intressant för mig). Kostnad: Alla medverkande i filmen skulle få ett par tåstrumpor av mig och så ett par till själva filminspelningen. Blir bara några hundra totalt för mig ![]() Någon som nappat på något liknande erbjudande eller har erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har du ett eget strumpmärke?
Har du inte det så spelar det ingen roll att en strumpa kommer synas "snabbt" i filmen. eller att massa folk kommer traska runt med dina strumpor sen. Vi har kört vår webshop i snart ett år och har fått x-antal mail om att sponsra någon med produkter och vi har hittils valt att inte göra det eftersom det varit väldigt "långsökt" (Om ni sponsrar oss med produkter för 500 kr så kanske vi får möjlighet att genomföra det här projektet och lyckas vi med projektet så kanske ni få en reklamplats på ett papper som ska delas ut till 10 st Om vår mentor godkänner att vi lägger in er etc etc etc...) brukar vara nånting i den stilen =) Det är ju tillåtet att prova men jag personligen hade inte gjort det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
VIP
|
Om en strupa visas i filmen eller inte spelar ju inte så stor roll eftersom ingen kommer att koppla ihop det med Strumpbutiken.com. Det du "betalar" för är alltså inte riktigt produktplacering utan för att få med loggan i eftertexterna.
Bättre vore det om... dom nämnde Strumpbutiken.com i filmen en Strumpbutiken.com-affisch/annonstavla syns i bakgrunden Strumbutiken.com visas i webbläsaren på någon dator som eventuellt är med i filmen Be dem alltså komma upp med något bättre alternativ som passar in i filmen. Kontrollera också att ett produktionsbolag (litet men ändå) ligger bakom filmen så att inte fyra grabbar i Borås har kommit på att dom vill göra en film. Det var bara mina tankar... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|