FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
För cirka två månader sedan så annonserade jag på en rätt så stor hemsida. Att annonsera per click kostade 3.25kr och det tyckte jag var rimligt, jag betalade för totalt 2500click. Det visade sig ge bra resultat så jag köpte ytterligare 3500 click denna gång. Efter det så frågar ägaren mig om det har gett bra resultat och självklart talade jag om att det har gett mycket goda resultat och att jag gärna vill fortsätta och denna gången vill jag köpa minst 5000 click. Javisst säger han, men skillnaden nu är att jag har höjt priserna per click. Jaha vadåra frågar jag? Det går ju väldigt bra för dig och det blir många avslut enligt dig, därför höjjer jag till 6.25/clicket. Jag tackade omedelbart nej och lade på luren. Jag tycker att tillvägagångssättet var mycket svinigt. Är det okej enligt er att höja priset dubbelt så mycket bara för att det går bra för en? Jag som såg emot ett långt samarbete och tänkte köpa mer och mer för varje gång :/ Tycker ni säljaren/ägaren kan göra på detta viset? Kan, kan han väl men det är svinigt enligt mig. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
usch usch, inte snällt gjort... normalt brukar man väl sänka priset om man köper flera klick.....
häng ut den j***ln =)) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Han måste ju förstå att jag har en väldigt stor lista att välja bland där jag vill annonsera. Nej hänga ut gör jag inte, så lågt sjunker jag inte men det gör http://glocalnet.se ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ehm det där låter ju rätt tossigt faktiskt. Jag har enbart varit med och höjt priser för kunder vid årskiften, ökat annonstryck eller dylikt.
Aldrig någonsin för att det går bra för kunden. Praxis är väl att ju mer man köper, desto mindre per "visning/klick". Förstår din reaktion. Hade han varit någorlunda vettig så hade han kommit med ett hållbart argument. Att det går bra för dig är inte ett sådant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Låter helt sjukt. Däremot kan han absolut göra det!
Jag har själv en pristrappa som är baserad på hur många medlemmar du vill visa annonserna för. Ju fler medlemmar desto dyrare (per månad). Jag tar dock inte betalt per klick utan per månad. [edit] Självklart är annonsköparen medveten om pristrappan, och självklart ändras inte priset under avtalstiden. [/edit] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Länken var synlig för alla, både för registrerade och icke registrerade. Jag kan inte förstå att man sätter priser beroende på vad kund tjänar genom annonseringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ska man höja priset ska man ju vara väldigt noga med man hur man kommunicerar anledningen till kunder/annonsörer. Att säga det rent ut till annonsören på det där viset låter som rena hjärnsläppet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Självklart så ska man försöka höja priserna till en nivå där man tjänar bra, utan att man tappar kunder. Men prishöjningar är känsliga och bör meddelas långt i förväg. Vill han ta bättre betalt av kunder som får många avslut, så får han ta betalt för leads och sales istället för klick. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Okej att man höjer priser det har jag ingenting emot men inte på detta vis och som du skriver att man talar om det i förväg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Visst kan man höja priset om eftefrågan ökar och det kan ju finnas faktorer med som du inte känner till. Men det låter underligt och en enda kund ska ju inte styra efterfrågan...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|