FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla!
Har en lite udda förfrågan men som är kopplad till webben. Jag behöver ha tvåvägskontakt med en offlinekälla och klurar lite på hur det ska gå till. Kan man göra det här billigt med SMS eller finns det ett bättre alternativ? Ibland kanske det skickade meddelandet blir så långt att det blir flera SMS. Flödet ser ut som nedan: 1. Webbplatsen meddelar offlinekällan (det längsta meddelandet) 2. Offlinekällan läser meddelandet 3. Offlinekällan bekräftar (kort meddelande) Någon klockren ide? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
MMS?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilken respons behövs? Finns det ingen möjlighet att synka med nödvändiga intervall?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur menar du synka med nödvändiga intervall? Offlinekällan har ingen dator alls och jag klurar på om mobil eller annan grunka som kan ta emot och skicka signal ska användas istället. Egentligen är enda responset från offlinekällan ett ok, så bara en signal. Vad är egenskaperna för text i MMS?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Eftersom sms är enklare än mms så är det alltid att föredra, men ska du skicka mycket text och inte vill betala för många sms så går det att använda mms.
Dvs behöver du skicka mer än 3 sms (>480 tecken) så kanske du ska använda mms. Så förloppet skulle då kunna vara: 1. Webbplatsen skickar ett sms till användaren från ett kortnr ex 72500 (detta kan vara ett sammansatt sms så att det upplevs som ett av användaren men eg är större än 160 tecken). 2. Användaren läser smset och svarar sedan till kortnr med ett meddelande, ex demo server ok. 3. Webbplatsen tar emot smset och gör det den ska göra i enlighet med svaret. /Micke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar! Vet du hur långt kan man pressa priserna på sms och vad behöver jag för hårdvara/mjukvara?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla på www.mosms.se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det handlar om ett land de inte täcker samt där det är en total brist på operatörer som erbjuder en bra tjänst. Alltså är det dags att bygga något eget och jag undrar om någon har några bra tips på hur man enklast gör detta med vår server i serverrummet?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|