FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
http://www.flashback.info/showthread.php?t=611928
Tydligen har någon lyckats ta sig in på Mecenat.se (och CSN-Kortet) De hävdar att de nu har en dump på databasen = samtliga sveriges studenters personuppgifter Tack så mycket för den Mecenat AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det känns extra jobbigt att bli utsatt för sådant här när man inte direkt har något val om man hamnar i deras register eller.
Att slarva med uppgifter man inte ens fått godkännt att hanterara av "användarna"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hoppla! skulle inte förvåna mig ett dugg. Har för mig att det var nåt av Sveriges 3 största studentkorts-föreningar som skickar studenters lösenord i klartext via Posten årligen (sannolikheten att det är Mecenat är väldigt stor). Blev helt vettskrämd när jag såg mitt lösenord i klartext när jag fick hem medlemsbrevet via Posten första gången jag skrev upp mig. Sen dess har jag inte kunnat ta deras verksamhet seriöst, ser dem som spammare bara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Var väll lika bra så dom tar lite ansvar för hanteringen av uppgifter...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har faktiskt för mig att det är Studentkortet och inte Mecenat som brukar skicka ut lösenordet i klartext. Men det är illa i vilket fall...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan adressändra med en inloggning på mecenat som säkerhet och identifiering...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
dags att ändra mitt lösenord i WN "sigge" kan inte hålla emot längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
rhdf, och alla andra som klankar ned på företagen som utsätts för svin som begår brott, det är ju fan i mig otroligt att ni lägger fokus på brottoffret och tycker att det är deras fel allt som händer.
Det är ju de äckliga hackersvinen som skall hängas, inte brottsoffren. I min värld då. Kanske sitter ni och tycker att den som blir nedslagen på stan får skylla sig själv, eller skall klandras för att han eller hon var ute över huvud taget? Skäms på er och hjälp istället till att spåra upp hackare och tipsa rättsväsendet när ni eventuellt har information att komma med...
![]() |
Svara |
|
|