FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Verkar som Microsofts RPC-protokoll utnyttjas i en mängd nya trojaner, otroligt jobbig att få det också.
Sorgligaste är att denna buggen som utnyttjas varut känd ganska länge, på något sätt tycker jag att dem ansvariga att uppmana folk om dessa buggar har gjort ett dåligt jobb. Självklart så ska man köra windows update så slipper man dessa problem, men jag tror inte så stor del av windows användare gör det dagligen. Sen att det skulle bli nått stort problem med RPC har nog de flesta gissat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Problem kommer det att bli, Telia har en del:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=169734 Undrar om windowsupdate.com pallar trycket om det blir som dom säger den 16:e Augusti. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenis.
Så idag måste jag åka hem från tjejen och fixa datorn som har fått virus. Jippi vad roligt, visste att det skulle hända. Men det ska ju inte vara så svårt att få bort det säger dom iallafall hoppas att det är sant. Jag rapporterar senare hur det gick. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Tycker det känns allmänt trögt på samtliga nät för tillfället... Även om ITR visar ~81 för stunden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sådär av med viruset nu men tar år och dagar att försöka göra updates på windows update
![]() Står bara och kör i evigheter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Den patchen har jag redan men tänkte patcha resten av allt som fans med men det hänger sig bara typ efter en stund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, nu har microsoft problem, windowsupdate.com går inte att komma åt, står bara Error 400 Ogiltig
begäran. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|