FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon här som har tips om bra webbhotell där man kan ha flera (mellan5-10) domäner på samma hotellplats.
Jag använder idag Loopia och de är nog bäst på marknaden, men, jag behöver ett billigt hotell där jag kan ha flera domäner på samma konto. Det kommer vara minimal trafik och de tar inget utrymme. Någon som har bra tips om detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag använder.
http://www. ariaswebhosting. com Fantastiskt bra 24 timmars support. Finns säkert billigare priser men jag kan varmt rekommendera denna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har flera domäner på ett konto hos
scorpionshops.com Jag kan varmt rekommendera dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
scorpiondata.com rekommenderas, varmt
![]() MVH: WebMazter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fördelen med scorpionshops.com är att varje ny domän blir till en ny katalog, så det behöver inte vara samma index sida.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad jag har förstått så kan du koppla 10 domäner till ett konto på web10.
Har du ingen större trafik så duger det bra för 9kr per månad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
#Raderade inlägg om webbhotelltjänsten loopia+diskussion kring det. Åter till ämnet!#
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vill gärna stötta en "varm" nykomling, men övergår till mer sofistikerat sätt. Hoppas det gäller de flesta... OK ![]() Provar: scorpionshops har plats för ~domäner på 1 konto. (går det bra?) Både Lundmark & jag är "varma" kunder... Partiskt? Bäst att fråga... MVH: WebMazter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har tio domäner kopplade till ett konto på aleborg.se, kan dessutom dirigera dessa vidare till subfolders på servern. Det verkar som dessa då bildar egna virtuella kataloger, har inte undersökt detta närmare.
Så min rekommendation blir: aleborg.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Helt rätt. Dock är det inte gratis att ansluta flera domäner. Kostar inte mycket, men skall man ha t.ex. 14 domäner på ett konto (som jag har), så blir det lätt en liten summa! Så här står det i deras kunddatabas:
Kan jag koppla flera domäner till mitt konto? Det går bra, en så kallad DNS-avgift tilkommer på 100 kr/år +moms för varje extra domän. Själv testar jag ut scorpiondata. Lite jobbig och omständig kontrolpanel, men anslutningen av domänerna fungerar klockrent hittills. Resten får man testa med tiden..... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|