FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
De är så här att jag har en hemsida i ASP.NET och tänkte hosta en hemsida till då fast en färdig kodad sida då som är i PHP Och min plan är då går de att köra virtual på de? Min hemsida kommer ligga som en front om jag säger så sen med en enkel länknings funktion hamna på den andra hemsidan i php. Så de blir 2 st hemsidor på en server, de jag använder mig utav är IIS 6.0 och windows server 2003 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du måste ha php körandes på datorn också. Enkelt att installera, sen är det inga problem (med undantag för eventuella Microsoftbuggar...)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ifall det inte fungerar så beror det antagligen på att du ej har installerat / konfigurerat färdigt.
Du tror inte att det buggar lika mycket för de andra som kör php på iis? http://nygards.org/php/installera.html edit: typo |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Altså, att köra både ASP och PHP på en IIS maskin har aldrig varit några problem för mig (då jag pillade med ASP när jag var... ööh... 13-14 år).
Min poäng är bara att du ska installera det och lägga till extensions så som .php, .phps och peka mot PHPs executeble. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|