FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ska sätta upp ett forum och är ännu osäker vilken av dessa jag ska välja. Vill ju gärna att google ska snappa upp trådarna när man söker på något relevant.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alla de tre största (vbulletin, phpbb, ipb) är totalt värdelösa ur seo-synpunkt. Dina inlägg kanske blir indexerade men ranking katastrofal då de är felaktigt ubyggda.
vbulletin har vbseo man kan köpa till från ett externt företag. Du kan se det in action på http://www.oscforum.se. Sjukt många seofunktioner och anpassningar, enkelt att installera. ipb har vissa plugins gratis. Jag är inte så insatt i 2.x versionerna, men du måste anpassa det för att det ska bli bra. phpBB har gratisguider. Det kan bli seo-vänligt relativt enkelt, men att få allt som vbseo erbjuder tror jag inte är praktiskt möjligt inom en rimlig tidaspekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vill du lätt kunna modifiera och pilla i koden själv så skulle jag nog inte välja phpBB. Säkerheten har det också varit lite si och så med. Kanhända att den senaste versionen är bättre men tycker själv det är ganska irriterande när det helt plötsligt dyker upp tyska kommentarer och variabelnamn...
Är det en relativt seriös satsning så välj vbulletin eller ipb, annars phpbb.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har provat PHPBB3 ett tag nu och jämfört med phpBB2 versionerna så är det en klar förbättring kodmässigt och funktionsmässigt, för att inte tala om admin panelen.
Dock är jag osäker på SEO, dock finns det en hel del alternativ för detta i grundutförandet av admin panelen som du kan jobba med (tror dock inte det är så mkt att hurra för). Finns nog plugins för det dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är PunBB nånting att satsa på säkerhetsmässigt samt för att lägga till extra funktioner då den är (var) riktigt avskalad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur är det med SMF? Är det enkelt att få det forumet seovänligt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.phpbb.com/about/features/
Där man kan jämföra mellan 2 o 3... håll musen ovanför frågetecknet för att få reda på mer info. Angående säkerheten vid lagring av lösenord så vet jag att dem ändrat från bara md5(phpBB2) till "Multiple runs, salted, and sha1/md5" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tack för era svar. Svårt att bestämma sig när man vill ha det bästa
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gör det själv så får du det som du vill ha =)
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|