FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har blivit uppmärksam på att en av mina informativa samhällssidor har en inlänk från en ganska högt rankad artikel i Wikipedia.
Detta är ju smickrande, men hjälper mig väl knappast? Wikipedia använder väl nofollow (?) och sålunda är inte länken mer värd än de som klickar på den i Wikipedia? Har den överhuvudtaget något värde utöver de klick som kan komma från några enstaka på Wikipedia? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Frågan är väl om sökmotorerna bryr sig om nofollow? Varför skulle de inte nyfiket vilja veta om fler webbsidor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
om inget annat så ger det väl besökare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Av ren nyfikenhet så tittade jag efter på ett par av de sidor jag själv har länkade från Wikipedia-artiklar och det visade sig faktiskt att de som finns med där i regel hamnar högre upp i Google än jämbördiga som inte finns med. Jag tror det har en viss betydelse men det är svårt att säga. Alla länkar ger ju besökare så det skadar ju knappast oavsett? =)
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur skulle wikipedia se ut utan användande av nofollow? En större länkfarm..
Det finns en anledning till varför det används och dess syfte skulle vara totalt bortkastat om inte Google skulle ta hänsyn till nofollow. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan då tänka sig att en sida som har en länk till sig från Wikipedia uppskattas av de som läser Wikepedia-artikel och även de läsarna länkar till den, men då utan nofollow.
Fast det lär väl du tartarandesire kunna ta rätt på. Sedan skall man inte förringa länkar med nofollow. Trafiken kan ge en del, speciellt om det är ett intressant ämne. Räcker med att titta på Twingly-länkar till bloggar. Rätt rubrik i rätt ämne ger lätt ett stort antal extra besökare. Varav en del lär länka till webbplatsen om de uppskattar innehållet för övrigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Precis. Värdet ligger i att man får en länk på ett omtyckt uppslagsverk, det kan väga tungt även det.
Citat:
Får man ha kvar sin länk på Wikipedia (om man lagt till den själv) så får den räknas som accepterad. Då får man ofta också fler naturliga länkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men det tog ca 1 år att komma upp på google med sökorder, då finns ändå sökordet i domännamnet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|