FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Finns inget speciellt forum som rör WN så det får väl bli off-topic
Jag är väldigt irriterad på hur länkar skrivs för att det inte ska bli en klickbar länk. För det första tycker jag det är löjligt att man har förbjudit det. När man skriver om sin egen sajt så ok då finns där en anledning för att slippa spam. Men när man tipsar om en sida som man tycker är bra och relevant till tråden så varför ska man då behöva sudda ut alla mellanslag i w w w . j a g t y c k e r i n t e o m d e t t a . c o m . Folk verkar heller inte ha förstått att man kan skriva en url www.google.com utan problem. Det är just http :// som gör att det bli klickbart. Sedan kära admins... detta tycker jag meför mer problem än vad det gör gott. Kan ni inte bara öppna php-filen och radera så att den inte gör länkar klickbara om man nu inte använder taggarna för det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En schysst grej vore att inloggad som medlem att då alla länkar automatiskt blev länkade. Då läcker man ju ingen PR när sökmotorerna kommer. Vad säger ni om det?
/Hannes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med.
Känns som att jag får klistra ihop urlar mer än vad jag stör mig över att folk spammar adresser i hopp om lite mer besök. Lång mening blev det. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eller använda JavaScript för länkning, då läcker man väll inte PR?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Å andra sidan sitter vi här och för kvalitativa diskussioner om websajter och tjänster utan att länka till dem och på det sättet gör vi definitivt inte Googles index nåt bättre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instämmer till fullo.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Hur som helst, anledningen var ju som sagt att medlemmar inte ska dra nytta av WN i sökoptimeringssynpunkt och posta massa skit. Försvann ju mest i och med att vi inaktiverade taggar i signaturen. Citat:
Men att inte posta länkar alls var mest en uppmaning till att få kvalité i inläggen, så säger reglerna +den regeln med profilen var att inte kunna dra nytta av att posta klickbara länkar till sina egna sajter. Jag vet inte hur det utvecklats i att man postar dom nya wn länkarna med mellanslag i ![]() Ska kolla på Hannes förslag. Jens
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En annan läskig sak som bör kunna ses över när vi pratar om robotar och liknande, för att förhindra spam kan man nog göra så att ens MSN-identitet inte ska visas om människan i fråga inte är inloggad, gör en sökning på google på ert eget användarnamn så kommer ni nog att upptäcka att mailen ifråga är högt exponerad (åtminstone om man som jag har delvis samma mail som nick).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|