FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Imorgon emigrerar jag till Australien. Ska bli intressant med lite miljöombyte. Är det nån annan WN:are som jobbar från down under ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Befinner mej INTE down under men i närheten. Varmt väder, kalla öl och vackra (och villiga) flickor finns i massor här. Och dessutom internetuppkoppling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, sittter på Bali. Var sitter du Kingofroad?
Var i Australien ska du? Ska du åka dit och jobba med hemsidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börjar komma i ordning lite grann nu. Hyr ett townhouse i Newcastle (ca 2 timmar norr om Sydney) tillsammans med min fru. Varmt och skönt. Har endast haft på mig shorts under 3 veckor jag varit här även om det regnat en del. Vi bor nära Bar Beach som är en helt OK strand ( http://www.geoffknagge.com/photos/Newcastle/beach1.JPG ) och gångavstånd till flera andra bra stränder. Huset ligger också bara 300 meter från en av de bästa cafe och restauranggatorna. Så nära till en öl eller kaffe efter ha joggat på stranden. (De där med joggandet är hittills bara en plan/målsättning ..)
Känns i alla fall riktigt bra än så länge att ta en paus från Sverige. Ända strulet hittills har varit av få bredband installerat så surfar f.n via telefonmodem. Inte kul. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter i Thailand och surfar (på internet). Hade inga som helst problem att få ADSL installerat. Tog 3 dagar. Och detta i Thailand. Att det sen är lite si och så med uppkopplingen är en annan sak.
Här är det dock lite småkyligt nu. Ibland ner till 26 grader på nätterna och bara 28 grader i sovrummet. Brrrr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har du varit i Australien förut?
Jag var där för första gången i december, men bara över semester. Jag kan bara säga att det var helt underbart där nere! Det enda negativa var väl flygresan som var rätt uttråkande. :/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|