FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej.
Fick idag pagerank 2 på min viktigaste sida ![]() Nu undrar jag om det blir någon skillnad. Har haft pr1 i lite mer än ett år. Kommer mina sidor placeras högra upp i Googles index eller vad händer nu? MVH KrukaaN |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gick från PR4 -> PR3. Känns lite konsigt eftersom jag får mer trafik från Google nu än tidigare.
Slutsats: PageRank är ett skämt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Trodde alla visste att pagerank och ranking inte har någon relation till varandra. Så svaret är nej, din sida kommer inte placera sig högre i sökresultaten på grund av att du fick PR 2.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Från ingen->3 med vår nya sajt... helnöjda med det! varit online i en månad drygt. Även om pagerank är lite missvisande och tramsigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Eftersom mängden inlänkar och styrkan av dem resulterar i värdet PageRank så är det självklart att det finns en koppling mellan placering i sökresultatet och PageRank. Däremot inte sagt att en "försämring" i PageRank innebär en sämre placering i sökresultatet då det är så mycket mer än det som spelar roll hur en sida placerar sig. Men visst har det betydelse...
Alla sidor får en lika stor del av ett utsatt värde innan PageRank beräknas, vilket gör att PageRank är baserat på antalet sidor på Internet och ju fler sidor där finns ju svårare är det att få högre PageRank. Om innehållet på Internet dubleras så måste en sida teoretiskt få dubellt så mycket inlänkar av samma kvalitet om de exiterande länkarnas värde förblir oförändrat. Därför är det inte alls omöjligt att sidor tappar i PageRank, speciellt när exporten sker så sällan så känner man lättare av den effekten. Men detta hör däremot inte alls ihop med hur ni placerar er i sökresultatet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nja det räcker faktiskt med en PR4 länk och kanske någon till med PR0-1 för att få PR3 på en sida. Det behövs inte några större mängder länkar alltid. Och då är kopplingen mellan placeringar i serpen och PR i princip helt obefintligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förstår inte varför folk är så besatta vid PR öht. Gå på statistiken istället.... Får man fler besökare och rätt besökare så är det betydligt mer värdefullt än om PR går upp.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För de som säljer länkar där hög PR är enda argumentet finns det ett intresse av sprida bilden av att PR har betydelse. Men som du påpekar tartareandesire är relevanta besökare det som skall stå i fokus eller också vad en länk från en webbplats kan göra för placeringen av enskilda nyckelord i serpen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Att nybörjare kollar på PR är inte så konstigt. Det är ju förutom sidans ranking i serpsen det enda värdet som man direkt kan få en siffra på. Många vet inte ens hur man kollar backlinks. Att man skulle försöka värdera sin TR när man aldrig hört talas om begreppet är inte heller så troligt.
Alla har vi varit barn i början ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|