FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
hej alla och god fortsättning på er! Har fått en idé om att starta ett forum om ett ämne men är inte så hemma på detta, är nybörjare helt enkelt!
Ska köpa rättigheten till ett Vbulletin forum men där slutar min kunskap.. Vad behöver jag på datorn för att kunna sköta och driva forumet förutom själva nedladdning av detta? Tacksam för alla svar jag kan få! edit:ska tillägga att jag betalar gärna lite för er kunskap och hjälp för den som skulle vilja hjälpa till, om ingen orkar svara på detta vill säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle rekommendera dig att välja ett gratisforum istället för vbulletin, mest för att minska kostnaderna i början.. t.ex. SMF, MyBB, PhpBB. Jämför på: www.forummatrix.org.
Sen det du behöver i övrigt på datorn är t.ex. Apache, MySQL, Php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du behöver ingenting förutom ett webbhotell eller en server att hosta forumet på.
När forumet väl är i drift så sköter du det via administrationspanelen som du kommer åt via en vanlig browser (t ex Internet Explorer). Hur du installerar Vbulletin på ett webbhotell kan du läsa på deras webbsida. Blir du inte klok på den informationen som finns där så får du betala någon en liten peng för att fixa det åt dig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|