FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vill alltså inte ta betalt. Jag vill att personen (avsändaren) i från ska kunna skicka in ett SMS eller MMS som publiceras på en webbsida, gratis. Självklart kan det kosta vanliga taxan för dem.
Jag betalar dock gärna lite för det om det är så att funktionen / kopplingen finns hos någon. Jag har kollat med några leverantörer men det är ju lite julhelg nu, så jag får vänta några dagar för svar. Dock tror jag inte att de leverantörer jag tittat på erbjuder denna typ av lösning. Har ni några förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alternativt köp ett GSM-modem & släng i ett kontantkort, sätt upp det hela själv. Brukar inte vara så krångligt. NowSMS är en ypperlig GSM-server som gör just detta. (Hanterar även MMS)
Du kan även damma av en gammal Nokiatelefon och köpa datakabel till den. Det funkar det också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, Kan absolut vara ett sätt.
Kan jag då få upp det direkt på servern och publicera på sidan? Räcker om jag får upp en textfil eller liknande via ftp så kan jag göra ett script för det. Ska kolla in NowSMS och läsa på lite |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MO-SMS hade denna tjänst och vill att jag ska betala 1kr per mottaget SMS. Nu är det så små volymer som det handlar om så det kan nog vara ok för mig, men annars tycker jag att det är ganska dyrt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
www.smsteknik.se har detta, istället för betala per beställning så betalar du en månadsavgift.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kihlbom: Neo's förslag om att fixa en gammal mobiltelefon (Nokia främst) + datakabel + kontantkort så fixas denna tjänst rätt snabbt. Sedan kan du ha en lokal smstjänst för dig själv ibland (du måste ju ladda kontantkortet var 12:e månad).
Tradera har billiga Nokia 3310, datakabel går på max 300kr, kontantkort kan du få gratis hos vilken operatör du vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dom sa att det skulle gå, men dom lyckades inte fixa det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Telenor har på mobilstart.telenor.se exakt det du efterfrågar om jag har tolkat deras information rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Använder denna tjänst genom cellsynt, fungerar ypperligt!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
guran har rätt i att det finns på Mobilstart. Men då får du betala 1kr / sms/mms. Eller så sätter du priset till användaren till 1kr. Då går du break-even. Eftersom man ändå betalar för smset så borde folk inte bry sig om att betala 1kr till.
Orsaken till att vi har möjligheten att det inte kostar användaren något extra är för att det ibland är viktigt att det inte kostar något. Som t.ex. vid nedladdning av reklamlänk eller reklamspel. Annars brukar många som t.ex. har ett community och inte vill debitera användarna sätta priset till 1kr. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|