Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur ska man "säkra" och försvara samarbeten/avtal?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-11, 14:32 #1
EmilF EmilF är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
EmilF EmilF är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Jag äger Sveriges största webbsida för spelserien "Call of Duty". Vi har ett flertal samarbeten/sponsorer och vi har även skött LAN-turneringar åt LAN-arrangörer.

Nu har det visat sig att LAN-arrangören vi senast samarbetade med och skötte en turnering åt INTE kommer klara av att betala ut prispengarna till vinnarna. Detta innebär förstås stora problem för både vinnarna och sidan jag driver eftersom vi tappar i trovärdighet när sådant här händer.

Jag är förbannad och undrar hur jag kan skydda mig mot sådant här och hur jag ska gå vidare när en samarbetspartner inte uppfyller sin del av ett samarbete? I framtiden blir förstås steg ett att se till att man har underskrivna papper, men borde man inte i det här fallet kunna sätta åt asen ändå?

Är det värt det att ta strid när motparten inte klarar av sina åtaganden? Eller blir det massa utgifter för att överhuvudtaget kunna sätta åt dom utan att man får något i gengäld även om man får "rätt"?

PS. Vi har förstås inte vidare mycket kapital (~1000kr/månad) att lägga ner på advokatkostnader eller liknande.
EmilF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017