FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skulle då behöva tips på en GRATIS e-handel.
Behöver ingen stor e-handel. Då det just nu inte gäller om många varor. Ska vara kodat i ASP / ASP.NET. Kollat lite på Joakimweb's men gärna flera om någon vet nån(?) Medveten om att http://asp.net/ har för nerladdning också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu kanske jag har en fördom, men jag tro inte finns så mycket fri kod inom ASP konceptet.. Eftersom PHP är open source så finns det en annan tradition inom PHP än inom ASP. Om du kan tänka dej PHP istället för ASP, så finns t.e.x OsCommerce och flertal andra webshop lösningar som är gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Här är några gratislösningar som jag känner till:
Oscommerce Zencart Cubecart (dessa två är delvis baserade på den övre, rätta mig om jag har fel) Virtuemart Oscommerce går att snygga till rejält om man har kunskapen samt tiden Exempel på snygga oscommercebutiker är: nutrioutlet.se blush.se coolstuff.se Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska väl tilläggas att cubecart senaste version inte är gratis utan bara 3.x (Där copyright removal kostar också)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det visste jag inte men bra att känna till.
Det är svårt att dra gränsen för att något ska vara gratis, vill man ha en riktigt snygg och funktionell butik som de exempel jag angav (oavsett vilket "gratis"-lösning man väljer) kostar det både tid och med all säkerhet pengar i långa loppet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Har satt upp Cubecart 4 (PHP) åt en kund, Cubecart kostar 1500:-, men är övertygad om att den kostnaden snabbt betalar sig, då Cubecart är betydligt enklare att administrera/modifiera än OScommerce, (då tid oftast är lika pengar). :-)
Känns som om utveckligen av OScommerce har avstannat, känns som om Cubecart är lite stabilare, och framtidssäker. Dock bör påpekas att antalet Plugins till OScommerce är betydligt fler än hos Cubecart. "Man får vad man betalar för" tycker jag passa bra in när man jämför OScommerce med Cubecart. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|