FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon här som har servage.se och som kan säga vad ni tycker om det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är tyska Servage och jag tycker att det är relativt bra. Utrymmet är bra tilltaget, kontrollpanelen ok och supporten är snabb. De hade problem för ett tag sen med intern routing (1 dag c:a) men utöver det så är det ok. De har däremot begränsat varje connection till 3 mbit och deras FTP är som nästan en windows FTP i hastighet mellan filerna (det tar ett tag att överföra 6000 filer mao.). Kan sammanfattas som lite trögt men pålitligt. Klart bättre än att köpa i USA men svenska hotell brukar ha bättre hastighet vid många filer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De går relativt segt att ladda sidor och ibland för segt. Men funktioner/pris är högt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar, någon mer?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har några sidor där i ca 1mån och hittills så är jag nöjd
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har servage för några Länkkataloger och en bild sida funkar bra,men segt att ladda upp upp filerna till servern. Jag,kanske inte alla måste ställa in Dns själv, har funkar bra och snabbt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver ganska mycket i datatrafik till ett större projekt jag ska dra igång så det verkade ju hur bra som helt. Bra pris också. Men vad är haken =)?
Dock är jag ganska beroende av snabb responstid. (Länka gärna sidor om ni använda webbhotellet) Gärna hur bra det funkar med support, avbrott, ftp osv osv. Allmän information som kan vara bra att veta skulle uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har några hemsidor på Servage som inte har någon större trafik. Det fungerar bra och jag gillar på ett sätt deras kontrollpanel som inte har krånglat till saker och ting på ett onödigt sätt.
Däremot är det inte bra att alla epostadresser som man lägger upp visar lösenordet i klartext. Sedan så är det lite väl mycket avbrott på förbindelserna med databasservrarna. Har ni kritiska system som mer eller mindre måste ha 100% förbindelse med databaservrarna t.ex. när en order ska registeras så tror jag inte jag skulle rekommendera Servage för den hemsidan. Det har hänt mig några gånger när jag har varit i mitt eget admin-gränssnit för en egen hemsida och lagt in något så har förbindelsen med databasen ramlat ner och det jag skulle lägga in har åkt ut i rymden i stället. Och det är något som jag inte har något minne av har inträffat på något annat webbhotell jag har hemsidor på eller har haft hemsidor på. Men i övrigt är jag i stort nöjd med dem. Snabba och vettiga svar har jag alltid fått från deras support. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|