FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Har drivit egen enskild firma sedan 2002 på heltid och av rent ointresse samt lathet betalt avgiften till HTF varje månad. HTF var rätt när jag var resande säljare men tveksamt om jag skall vara med där nu... Var är ni enskilda näringsidkare medlemmar i? Är ni medlemmar? Fantastiskt att man gjort detta i 5 år men jag är så förtvivlat ointresserad. Har försökt intressera mig papper, skatter, försäkringar m.m. men det går inte ![]() mvh Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mja, facket har du ingen större nytta av, en a-kassa är bra att vara med i, men som egen är HTFs akassa inget vidare skydd, finns bättre. tex Arbetsgivarnas el småföretagarnas. Du får ta med dig den tid du vart med i HTFs akassa till din nya akassa.
edit: Kom på att du kanske ska vara med i facket om du nyttjar deras förmåner eller andra liknande saker. Tex har HTF en sjuinihelsike bra hemförsäkring med Folksam. Men man kan ju byta försäkringsbolag likaså. Men nyttjar du ingen förmån ska du gå ur, jag menar vem ska dom strida mot i en konflikt? dig själv i annan skepnad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Facket har imo inget att erbjuda om man är egenföretagare. A-kassa däremot kanske kan vara något och då tänker jag i första hand på SmåA.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanon! Då betalar jag inte HTF idag....
/Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mja, du ska nog betala dom, för fackavgiften inkluderar väl även akassa. men du får ringa och går ur.. när du har gått med i en ny akassa så du inte förlorar den akassetid du hitintills vart med
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SIF säger sig vända sig till egenföretagare speciellt genom sin satsning SIF Eget.
A-kassa är viktigt att vara med i, även för egenföretagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
SIF Eget verkar rätt smutt. Läs lite mer om det här: https://www.sif.se/Templates/Article____1992.aspx
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
SIF såg vettig ut, skall ringa dem.
Medlemskap med rådgivning m.m., a-kassa och försäkringar.... Allt på samma ställe. /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kanske kan du strunta i fackavgiften om du kan betala de månaderna till den akassan som du väljer dirrekt istället då slipper du ju fackavgiften i alla fall.
Du har ju knappast någon nytta av den delen numera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|