FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena.
Ligger 1: & 2:a på google med en sajt som skulle behövas göras om rejält. Vågar man göra det? Risken är väl att man tappar placeringar? Har egentligen ingen lust att gambla.... /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, låter som en riktig svår situation.
![]() Funkar det inte att bara lägga upp den gamla sajten igen om det skulle vara så att du tappade en massa placeringar.. bara en tanke iofs. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Förstår inte varför det skulle vara ett problem. Är det bara design som ska ändras, och inte innehåll så ska det inte påverka dina placeringar.
Har gjort flera omdesigner och aldrig märkt någon skillnad. En annan sak är om man gör en helt ny länkstruktur, då får du köra med 301 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Om det är en ny länkstruktur du menar så gör som daniel_ säger och kör korrekta 301-redirect till den nya sidan. Förmodligen kommer du tappa placeringarna temporärt, under hur lång tid vet jag inte, för att sedan ta tillbaka dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Länkarna kan vara de samma men jag tänkter på alt-taggar på bilder, tabeller m.m.
Helheten liksom. Som amatör verkar det som man har lyckats riktigt bra och det vill jag ju inte gärna förlora.... /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så länge du behåller samma urlér till dina sidor, så är en makeover förmodligen bara bra ur seo-synpunkt. Det visar nämligen för Google att din sida lever och är aktiv.
Sen får du så klart tänka till lite när du gör din makeover. Står ordet ”badbollar” i en h1-rubrik nu, så bör samma ord finnas med i en h1-rubrik i den nya designen. Annars riskerar du självfallet att förlora positioner just på det ordet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du kan alltid ta den försiktiga vägen och designa om sidan succesivt och försiktigt, ett steg i taget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mina topplaceringar ändrades inte efter genomgripande omdesign. Men designen betyder lite för Google. Surfa med lynx på din sida så ser du den som google ser den.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|