FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Bakgrund: Jag läser en högskolekurs i marknadsföring på Internet. För att göra studierna mer intressanta fick jag idén att skapa en egen hemsida för att i praktiken kunna testa de teoretiska kunskaper jag får under kursens gång. Mina programmeringskunskaper är mycket begränsade men med hjälp av en vän och en hjälpsam själ från WN.se lyckades jag till slut snickra ihop denna sida.
Feting.se är en sajt där man kan skicka fetingar (fetsmällar, snytingar) till personer som betett sig fel. Som ett "dagens ris" fast via e-post. Idén bygger på att många svenskar är konflikträdda. Trots att många beter sig fel (kanske utan att veta om det) är det få som vågar säga till. På Feting.se ska man kunna göra detta anonymt. Med glimten i ögat, förstås. Okej. Nu skulle jag vilja ha feedback i mängder. Även om jag vill hålla sidans design mycket enkel, tycker jag själv att förstasidan är för tråkig. Kom gärna med förslag på förbättringar, men ha i åtanke att mina programmerings- och designkunskaper är mycket begränsade. Testa tjänsten. Kommer e-postmeddelandet fram? Hamnar det bland skräpposten? Hur kan jag i övrigt förbättra sidan?(Vad kan jag i så fall göra för att motverka detta?) Alla kommentarer och förslag är välkomna! URL: www.feting.se/demo.php Vänligen Oscar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Orka inte spamma ner min egna mail nu men finns det nått sorts spam skydd?
Lagras mailen för framtida reklam skit eller nått? Min personliga åsikt om siten är att jag hata sånna siter. Mest för få skit mail ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.feting.se/terms.html var inte så snygg, kanske en trevlig popup istället?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Du behöver inte vara orolig för din mailadress. Självklart lagras inget sådant. Citat:
Tack för feedbacken jag fått hittils! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Du ska kanske jobba lite till med layouten. Men sen tycker jag idén är klockren så kanske content är viktigare än contex i detta fall.
Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Uppdatering:
* Användarvillkoren visas nu i en pop-up. * Designen har fått ett litet lyft. Nu skulle jag vilja ha lite feedback på hur tjänsten fungerar. Jag skulle uppskatta om ni kunde skicka ett mail eller två till era egna e-postadresser och posta resultatet här. Kom mailet fram? Hamnade det bland skräpposten? Hur såg mailet ut? Era e-postadresser sparas ingenstans. MVH Oscar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den rundade saken där formulären är kanske borde anpassas och bli mer dynamisk ?
Som det ser ut för mig iaf så är det ca 100 px marginal där nere och ca 20 där uppe :P Fin sida, försök styla input:arna också så att de passar bra ihop med designen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
En första release av sajten är nu släppt.
Tack så mycket för all feedback, såväl den som postats i tråden och den som skickats via PM till mig. Ni har kommit med mycket konstruktiv kritik. Ni får gärna slänga tråden nu om ni vill. Gott nytt år! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
snyggt!
|
||